Coca-Cola Co. обяви ръст в продажбите на своите напитки за последното тримесечие, подкрепен от търсенето на диетични газирани напитки в САЩ и някои експерименти на марката в чужбина. От компанията обаче също така информираха, че ще предприемат необичайната стъпка да вдигнат цените на газираните си напитки в средата на годината.

Главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Куинси заяви, че вдигането на цените се дължи на нарасналите разходи, в това число по-високите разходи за транспорт и по-високите цени на металите, след като САЩ наложи мита на вноса от Китай по-рано през годината.

“Има едно общо повишение на разходите, което засегна нашата и много други индустрии,” казва Куинси, цитиран от MarketWatch.

Той също така заяви, че очаква бутилиращите компании на Coca-Cola и търговците на дребно да прехвърлят по-високите цени на потребителите.

Тези 10 компании контролират всичко, което купувате Едва 10 компании контролират почти всеки голям бранд за храни и напитки по света

Засега от Coca-Cola отказват допълнителни подробности за увеличението на цените.

Гигантът в производството на газирани напитки диверсифицира портфейла си от продукти и в други направления. Добрите резултати за приключилото през юни тримесечие се дължат на търсенето на Coca-Cola Zero Sugar - диетична версия с вкус, близък до оригиналната Coca-Cola, което компенсира намаляващите продажби на традиционната напитка.