Много неща се промениха, откакто популярната реклама на Coca-Cola „Бих искал да купя на света една Coca-Cola“ излезе през 1971 г. Това бе преди интернет, преди персоналните компютри и вездесъщите мобилни устройства, които днес са навсякъде. Това бе преди Facebook, преди виртуалната реалност и преди електронната търговия.

Coca-Cola Company иска да бъде дигитален бизнес преди всичко – стремеж, който не е лесно постижим за рекламодател с историята на компанията, която рекламира основно продажбата на продуктите си във физически магазини. Пред 12 месеца обаче производителят на безалкохолни напитки си определи петгодишен срок и дигитална трансформация в четири точки, за да постигне това.

Компанията се концентрира в четири основни области — потребителски опит, дейност, бизнес и култура. Целта е да се създаде персонализирано усещане у клиентите, да се усъвършенстват вътрешните процеси в Coca-Cola и компанията да промени бизнеса си, преди някой друг да го направи и да промени същността на организацията.

Силните предложения в електронната търговия и продуктовото съдържание биха могли да подпомогнат продажбите в магазините и онлайн. Страхотното дигитално съдържание не означава да продаваш повече само онлайн. Всъщност 81% от купувачите проверяват онлайн мненията преди да вземат решение за покупка, а около 60% от пазаруващите в днешно време проверяват телефоните си, докато са в магазина.

Ето защо логото на Coca-Cola е червеноПричината е свързана с алкохола

Това означава, че най-доброто продуктово съдържание в този клас, в това число продуктови описания, снимки, видеа и богатото медийно съдържание, могат не само да подпомогнат продажбите онлайн, но и тези в магазините.

За дигиталните рекламни кампании също така се изисква страхотно съдържание, като снимките с висока резолюция, видеата и друго дигитално съдържание са задължителни за много от рекламните кампании в електронната търговия в днешно време.

Независимо от това дали потребителите купуват в магазина или онлайн, скоростта, с която марките в днешно време трябва да действат се е променила. Годините, които бяха необходими за планиране на нови продукти преди време, се превърнаха в месеци, а в някои случаи и в седмици и дни.

Марките, които искат да останат конкурентоспособни, се възползват от вълната на трансформация на дигиталния клиент, за да ускорят процеса на достигане на продуктите до пазара, както в магазините, така и онлайн.

Следващото голямо събитие, на което Coca-Cola ще бъде спонсор е лятната Олимпиада в Токио през 2020 г. Този път компанията предприема един иновативен подход и използва дигиталните си платформи, за да прикани всеки желаещ да създаде съдържание, свързано с Олимпийските игри.

Вместо да изпраща кратка информация до агенциите, компанията я изпрати до хората, призовавайки ги за скици и визуални идеи, изразяващи това какво означават за тях Coca-Cola, Олимпийските игри и Токио 2020.