Кроксовете се борят за живота си.

В продължение на години производителят на гумени обувки съди съперниците си, включително USA Dawgs, считайки, че те нарушават дизайнерския патент на Crocs.

Но в края на миналата седмица американската служба за патенти и търговски марки отхвърли аргументите им, което е сериозен удар за вече борещата се за оцеляване компания за обувки, съобщава New York Post.

Държавната агенция постанови, че дизайнът им не е оригинален и че друга компания е кандидатствала за подобен патент за дизайн една година преди Crocs.

От компанията обаче ще обжалват решението, но ще продължат агресивно да прилагат своето портфолио от интелектуална собственост срещу онези, които несправедливо търгуват с добрата воля и репутацията на Crocs.

Борбата между Crocs и Dawgs датира от 2006 г. и ескалира тази година, когато последните заведоха дело срещу конкурента си, твърдейки, че Crocs копира един от техните дизайни и обвинявайки ги в корпоративен саботаж.

На фона на спада на продажбите, базираната в Колорадо компания Crocs затваря 160 магазина през следващите две години, оставайки с 400 търговски представителства.

През последното тримесечие приходите на компанията са намалели с 3.3%, до 313 млн. долара, което е подобрение спрямо първото тримесечие, при което продажбите спаднаха с повече от 10%.

Популярните гумени цветни обувки на Crocs са особено популярни преди десетилетие, подпомогнати от известния готвач Марио Батали, който изглежда не залага на други марки.

Но тяхната популярност вдъхнови създаването на копия и завеждането на съдебни дела.