Daily Mail отчита спад от 70% на печатната реклама

572
Daily Mail отчита спад от 70% на печатната реклама

© Pixabay

Издателската компания Daily Mail & and General Trust - собственик на Daily Mail, Mail on Sunday и Metro, отчете спад на приходите от печатна реклама с близо 70% през април и май.

Карантината във Великобритания, наложена заради разпространението на COVID-19, се отразява изключително тежко на печатната индустрия, пише The Guardian.

Общите приходи на DMGT бележат спад с една трета през април. Постъпленията от разпространение се понижават със 17 на сто, а рекламните приходи падат с 46%, най-вече заради рязкото понижение на печатната реклама - с цели 69%. Дигиталните рекламни договори пък са със 17% по-малка стойност.

В началото на май се забелязва известно подобрение, се вижда още от отчетите на компанията.


Общият спад на приходите за периода до 24 май е с около 30%, като тези от разпространение се понижават с 9%, а рекламните - с 45%.

Издателите се възползваха от огромния интерес на аудиторията по време на кризата с коронавируса, но трафикът се пренасочи основно към техните онлайн платформи.

По-голямата част от рекламодателите обаче пострадаха заради ограничителните мерки срещу пандемията и свиха своите рекламни бюджети. По тази причина повечето новинарски издания не успяха да капитализират рекордния си трафик.

От DMGT обаче отбелязват, че от април насам всяка седмица се забелязва устойчив ръст в продажбите на печатни издания. Тиражът на безплатния Metro все още е около една четвърт от обичайния, тъй като повечето британци продължават да си стоят основно вкъщи, въпреки постепенното разхлабване на мерките.

Силата на социалните мрежиПомните ли котарака-вратар, който се превърна в истинска сензация?

"Засега е рано да се каже дали навиците на читателите ще се променят в дългосрочен план и каква част от промените ще се запазят и след края на пандемията. Оставаме уверени, че високата лоялност на аудиторията ще ни позволи да възстановим приходите си с времето", се посочва в изявлението на ръководството на DMGT.

Миналия месец издателската компания взе решение да не съкращава никого от своите 2 400 служители, като вместо това им предложи временно намаляване на възнагражденията в замяна на акции.

В края на годината те ще могат да ги продадат и ако през това време цената им се е понижила, разликата ще бъде покрита от компанията. Служителите ще могат да запазят акциите и като дългосрочна инвестиция.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg