Винаги ми харесват сравненията между B2B и B2C, като мога да кажа, че ние от TBI Bank и TBI Buy се позиционираме като B2B2C.

Това заяви Денис Горбунов, главен изпълнителен директор на TBI Buy, по време на панел E-Commerce от Шумът на парите 2022, организиран от Profit.bg.

Ние имаме два вида клиенти, поясни той. Едната група клиенти са партньори, търговци и производители, на които помагаме да ръководят и развиват бизнеса си. Втората група са индивидуалните клиенти, за които заедно с търговските ни партньори изграждаме все по-добро преживяване по време на пазаруване.

Опитваме се да съберем всичко на едно място, което създава един своеобразен мост между търговците и клиентите и помага на търговците не само да задържат клиенти чрез стандартните програми за клиентска лоялност, а да привличат и нови клиенти към бизнеса си.

Друго много важно нещо са каналите за комуникация, според Горбунов. Всеки иска да разговаря с клиентите си. Всеки иска да предаде своите конкретни послания за марката, за нови продукти, кампании и в това отношение каналите за комуникация са нещо много важно, смята той.

Това, което наблюдаваме на глобално равнище, е промяната на поколението, при която индивидуалните клиенти стават все по-млади и търсят много по-персонализирано изживяване, което включва конкретни елементи, които преди 10 г. дори не бяха приложими на пазара, посочи Горбунов. Затова помагаме и на индивидуалните клиенти, и на търговците, допълни той.

Друга част от фрагментираното клиентско изживяване е финансирането, при което продукт, като „Купи сега, плати по-късно“, позволява закупуването на продукти на вноски и в същото време помага на търговците за разрастване на бизнеса им.

Всички аспекти, които споменах досега, са свързани, като подходящото клиентско изживяване помага на търговците да разрастват бизнеса си. Така че и B2B, и B2C са важни, с по-холистично и интегрирано изживяване, което свързва нуждите на клиентите и на партньорите, каза Горбунов.

По отношение на така наречените супер приложения, Горбунов заяви, че това е едно пространството, в което могат да се комбинират различните взаимносвързани услуги, като шопинг или финанси, които се събират на едно място.

От наша гледна точка, ние сме повече за термина екосистема. Имаме две различни екосистеми – едната е за партньори, производители, търговци, а другата е за клиентите. При първата предоставяме различни елементи, които са доста важни. Идеята е да помогнем на партньорите да постигнат по-добри резултати, посочи той.

Растежът в електронната търговия е налице. Вече виждаме някои примери във връзка с пандемията. Надявам се, че следващите примери ще бъдат по-положителни и по-приятни. Ако говорим за нашите пазари, все още не сме стигнали до нивата на развитите пазари, но сме абсолютно сигурни, че ще имаме конвергенция, като моята прогноза тук е с петгодишен хоризонт, завърши Горбунов.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.