За много бизнеси дигиталната среда вече взима превес, когато става дума за взаимодействие с партньори и клиенти. От представяне на информация за продуктите и услугите онлайн, до продажби чрез онлайн магазини и приложения.

Комуникацията между колеги, особено предвид продължаващата вече месеци епидемична обстановка по света, също премина почти изцяло в интернет. Удобството за екипите, улеснението за потребителите са сред ключовите преимущества, които ни дава глобалната мрежа.

Наред с множеството подобрения обаче, в глобалната мрежа „дебнат“ и редица опасности, за които компании като А1 са подготвили решения за защита за своите бизнес клиенти.

Партньор на Cisco

А1 развива редица решения за киберсигурност, част от които се базират на партньорството със Cisco. Телекомът има Gold Partner сертификат, както и статут на Cisco Partner Support Service доставчик. Така компанията може да осигурява висококвалифицирана поддръжка на Cisco-базираните хардуерни, софтуерни и облачни продукти на бизнес клиентите си.

Една от услугите за дигитална сигурност на А1, предоставяни на база на облачна платформа на световния ИТ гигант, е Cisco Umbrella. Услугата осигурява надеждна и ефективна защита на мрежата за интернет на клиентите, като ги предпазва от зловредно съдържание. Благодарение на нея клиентът може да контролира достъпа на своите служители при опит за посещение на злонамерени дестинации. Сред тях могат да бъдат компроментиращи сигурността домейни, IP адреси, или интернет страници.

Cisco Umbrella в три варианта на обхват

Cisco Umbrella e облачна услуга, която А1 предлага с месечен абонамент в три предефинирани пакета, които включват набор от функционалности - DNS Security Essentials, DNS Security Advantage и SIG Essentials. В основния пакет се включват DNS базирана защита и блокиране на домейни, асоциирани със злонамерен софтуер, фишинг, ботнет и други заплахи. Възможно е и уеб филтриране (забрани за достъп) по име и категории на уебсайтове.

В следващия пакет се добавя възможност за декриптиране и инспектиране на SSL (HTTPS) трафик.

При избор на най-високия пакет бизнес клиентите могат да извършват уеб филтриране, да идентифицират прикачени файлове със зловредно съдържание и да създават политики за блокиране на специфични IP-та, портове и протоколи.

Компаниите пестят, информацията е защитена

Предоставянето на услугата от облака означава, че не се налага поддръжка на хардуер и инсталиране на софтуер от страна на бизнес клиентите на А1. Тя защитава корпоративната им интернет мрежа по всяко време. Услугата се предлага с предварително зададени, предефинирани политики за сигурност, които могат да бъдат променяни както от клиента, така и от служител на А1 по заявка на клиента.

По този начин компаниите спестяват време и ресурси, като същевременно минимизират рисковете от сериозни „удари“ срещу репутацията и финансовите си активи, до каквито би могъл да доведе евентуален пробив в корпоративната им мрежа.

Как става това?

Представете си, че служителят Х, макар и без умисъл, се опитва да изтегли файл от интернет, който се оказва заразен. Още преди да се установи връзка или да се изтегли файлът, потребителят прави DNS заявка, т.е. въвежда URL в браузера. Cisco Umbrella получава тази заявка и идентифицира съответната кибер заплаха и веднага я блокира.

Когато потребителят получи файл, за който все още не е известно, че е заразен, Cisco Umbrella го идентифицира и блокира зловредната програма, преди тя да се свърже с атакуващия сървър.

Платформата на Cisco Umbrella разкрива и активно блокира домейни и IP адреси, преди те да бъдат използвани при т.нар Zero Day атаки. Това е възможно благодарение на т.нар „прогнозна интелигентност“ (predictive intelligence) на платформата, базирана на глобална база от данни на Cisco, включваща над 200 милиарда обработени заявки на ден и над 100 милиона активни потребители.

Незабавна реакция

Допълнителна причина собствениците и мениджъри на компании да разчитат на сигурността, която Cisco Umbrella предоставя, е фактът, че услугата реагира незабавно при критични пробиви в сигурността и инциденти. За целта тя използва платформата Umbrella Investigate за търсене на актуални данни за справяне със съответното зловредно съдържание, което е достигнало до корпоративната мрежа на клиента.

Платформата Cisco Umbrella определя коя от политиките за сигурност да приложи за всяка отделна заявка на потребител за достъп до определена дестинация – интернет сайт, съдържание или IP address, в зависимост от персонализираните настройки, които клиентите имат възможност да направят.

Интуитивен интерфейс

Управлението на услугата става чрез интуитивен и лесен за използване уеб портал Cisco Umbrella Dashboard, който е достъпен през всеки интернет браузер след въвеждане на потребителско име и парола, осигурени от А1.