Volvo Cars ще продава единствено електромобили до 2030 г., обявиха от шведския автопроизводител.

До тогава компанията ще спре производството на всички свои модели с двигатели с вътрешно горене, в това число и хибридите.

Компанията планира също така да инвестира сериозно в онлайн продажби и в опростяването на своите продукти.

Компанията се опитва да извлече полза от нарастващото търсене за електромобили, включително и в Китай, който вече е един от най-големите й пазари.

Автопроизводителите също така реагират на натиска от страна на правителствата по света за увеличаване на броя на електромобилите, пише BBC.

От 2030 г. новите автомобили и микробуси, задвижвани изцяло от бензин или дизел, няма да се продават във Великобритания, например.

"За да продължим да бъдем успешни, имаме нужда от растеж, който ни носи печалба. Така че вместо да инвестираме в свиващ се бизнес, ние избираме да инвестираме в бъдещето – електромобили и онлайн продажби," казва главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон.

Това означава, че клиентите на компанията ще могат да закупуват автомобили със собствени спецификации онлайн, но и чрез автомобилни къщи.

Моделите на Jaguar минават изцяло на електрозадвижване Jaguar Land Rover планира да електрифицира цялата си моделна гама до 2030 г.

Volvo няма да инвестира в автомобили, задвижвани от водород, тъй като от компанията не смятат, че тази технология ще генерира достатъчно търсене от страна на клиентите.

Има също въпроси около наличността на водорода в сравнение със зарядните станции за електромобили, казва говорител на компанията.

Volvo преди това бяха обявили, че до 2025 г., половината от продажбите й ще бъдат на електромобили, а останалите - хибриди.

"За колите с двигатели с вътрешно горене няма дългосрочно бъдеще," казва Хенрик Грийн, старши технологичен директор на компанията.

През февруари Volvo се отказа от плановете си за сливане с китайския гигант Geely. Двете компании обаче обявиха, че ще сформират партньорство за производство на части за електромобили, които ще се използват и от двете компании.

През януари акционерите одобриха сливане между Fiat Chrysler и френската PSA Group, с което бе създадена четвъртата най-голяма автомобилна компания в света.