До какво води 1 лев, изхарчен за Кока-Кола

1698
До какво води 1 лев, изхарчен за Кока-Кола

© Кола Кола

С над половин милиард лева допринася системата на Кока-Кола за българската икономика. Това показват данните от доклада за социално-икономическото въздействие на системата на Кока-Кола в България за 2017 г., който се прави за трета поредна година.

Цялостното въздействие на системата на Кока-Кола върху българската икономика е нараснало с 9% между 2015 и 2017 г. Общият принос на Системата за брутния вътрешен продукт на България за 2017 г. е 0.6%, като той се формира от заплатите, печалбите и данъците, генерирани в цялата ѝ стойностна верига.

Традиционно Кока-Кола работи с български доставчици, като стойността на купуваните от тях стоки и услуги за миналата година е над 105 млн. лв. Друг интерес факт е, че всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Кока-Кола, води до 0.64 лв. приходи за България, заяви Теодора Ненова, старши консултант в „Стюърд Редкуин“.

Докладът разглежда и въздействието на системата на Кока-Кола върху пазара на труда. Заетите в Системата в производствените предприятия и офисите на компаниите през 2017 г. са 2 300 души.

Едновременно с това, Системата поддържа още 17 500 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки, до хората, които продават напитки на Кока-Кола в заведения и магазини.

Общо 19 800 заети, или 0.7% от пазара на труда, са свързани с дейностите на Кока-Кола в България. Така с всяко 1 работно място в системата на Кока-Кола се поддържат още 7 работни места в българската икономика.

Забавни факти за Coca-Cola навръх 132-ата годишнина на компаниятаЗнаете ли, че илюстрациите, използвани в рекламите на Coca-Cola в средата на 20 век, са допринесли за създаването на настоящия образ на дядо Коледа?

„Само за 2017 г. системата на Кока-Кола в България е заплатила 236 милиона лева преки и непреки данъци. Тази сума се равнява на годишните разходи за образованието на 87 700 ученици*“, каза Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България.

„Освен чисто икономическото и социалното въздействие върху българската икономика, за всички години, през които Кока-Кола присъства на българския пазар, ние подкрепяме и промотираме българското и българските традиции. България е първата държава в света, в която Кока-Кола е изписана на кирилица.

Друг силен отпечатък, който остави страната ни върху историята на Кока-Кола, е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечена в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области.

Стремим се и да отговаряме на променящите се вкусове и потребности на българското общество. Затова разширяваме портолиото си с продукти с негазирани напитки, с по-малко съдържание на захар, като винаги сме били лидери в налагането на отговорните правила при етикетирането“, допълни Елиза Грънчарова, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg