Domestina с нов бизнес модел и стратегия за експанзия

1093
Domestina с нов бизнес модел и стратегия за експанзия

© Domestina

Domestina е единствената платформа, която агрегира на едно място множество почистващи компании и оптимизира тяхното наемане. Позволява на потребителите да избират между различни услуги, да сравняват почистващите компании по цена и рейтинг, и да наемат изпълнител онлайн в удобно за тях време.

Ръководството на компанията насочва усилията си в две основни посоки: доразвиване на софтуера, така че да могат конкурентни компании да предлагат услугите си чрез платформата, както и към маркетингови активности, които да повишават познаваемостта на марката. По този начин компанията прави промяна в посоката и модела на работа и се превръща в резервационна платформа за почистващи услуги.

Системата се програмира основно на Ruby on Rails и от компанията споделят, че са щастливи да работят с едни от най-добрите разработчици. Ежедневно се стараят да оптимизират функционалностите и се стремят да бъдат колкото се може по-адаптивни към рефлексите на потребителя.

Основната причина, която тласка към промяната на оперативния модел, е проблемът с липсата на персонал. „В продължение на три години опитахме всичко, за което се сетихме, за да решим проблема с недостига на работници. В крайна сметка решението беше да променим изцяло компанията, за да можем да растем“, споделя Владислав Симов, основател на Domestina.bg.

С тази насока е запазена и основната идея, с която е стартирала организацията. Новият бизнес модел е базиран на транзакционна такса –  компаниите плащат до 15% от стойността на всяка резервация. Това се оказва по-доброто решение за всички страни в процеса.

Почистващите компании обикновено са операции от двама – трима човека, или семейство. От една страна за тях е по-изгодно да достигнат до потребителите си, без да им се налага да разбират от маркетинг, да харчат пари за онлайн реклама, позициониране и т.н.

„В масовия случай не знаят как да се справят с предизвикателствата на силната конкуренция, вземат хаотични решения, бързо развалят качество на услугата си и скоро фалират. Ние им даваме възможност да се концентрират върху най-важното: да бъдат добра почистваща компания. За останалото се грижи Domestina.“, допълва Симов.

От другата страна клиентите получават възможност в дигитална среда бързо да идентифицират стойността на търсената от тях услуга, да изберат изпълнител по цена, рейтинг и свободен график, и да направят директна резервация.

Domestina започва промяната към новия модел на работа през юни 2018 г. Почти всеки месец добавят нова услуга на платформата, като продажбите растат с около 30-35% на месечна база. Общо набраният капитал за периода е 1 милион евро, които са използвани за развойна дейност и тестове на различни пазарни стратегии.

Основната група клиенти, с които стартират, са били потребителите на услугата домашна помощница. Потребителите на платформата в България са повече от 27 хиляди и могат да избират между почистващи компании в повече от 30 населени места.

От Domestina споделят, че настоящият бизнес модел им дава много възможности за растеж. В момента тестват възможност за разрастване на различни пазари. Планират в следващите шест месеца да структурират и обявят нов инвестиционен рунд, с който да обезпечат разрастването на платформата извън страната.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

БАКБ с нов, модерен офис в София

Цветелина Бориславова, председател на Надзорния съвет, символично...