Интернет гигантите Google и Facebook изглежда ще продължат да доминират в сектора на интернет рекламата, пише CNBC, позовавайки се на прогноза на фирмата за пазарни проучвания eMarketer.

Според проучването през настоящата година Google вероятно ще генерира приходи от интернет реклама в размер на 72.69 млрд. долара, докато Facebook ще се отчете с 33.76 млрд. долара.

Комбинирани, тези приходи ще представляват 46.5% от всички разходи на рекламодателите за интернет реклама през 2017 г.

Анализаторът на eMarketer Шелийн Шум отдава доминацията на двете компании на силните им позиции по отношение на видео и мобилното съдържание.

Провелото се наскоро първично публично предлагане компания Snap, която стои зад популярното чат приложение Snapchat, ще генерира приходи от 900 млн. долара през тази година, реализирайки ръст от 163.3% спрямо миналата, прогнозира eMarketer.

Триото от Китай Baidu, Alibaba и Tencent (известно със събирателното прозвище BAT) ще реализира общо 35.82 млрд. долара от реклама тази година, прогнозира eMarketer.

Според фирмата именно трите китайски гиганта ще бъдат потенциалните съперници на Facebook и Google в обозримо бъдеще.

Компаниите от BAT се носят на гребена на вълната от растящи доходи и повишаваща се техническа грамотност на населението в Китай и ще се радват на устойчив ръст на приходите от дигитална и мобилна реклама, пишат от eMarketer.