Dropbox ще търси оценка между 7 и 7.9 млрд. долара в своето първично публично предлагане на акции, насрочено за този месец.

Компанията за облачни услуги ще издаде 36 мнл. броя книжа на цена между 16 и 18 долара, сочат документите подадени за предстоящото IPO, предава Financial Times.

Тази цена ще даде на Dropbox пазарна капитализация в размер на 6.7 млрд. долара, което е доста под 10 млрд. долара – оценка, която компанията получи при набирането на финансиране от частни инвеститори преди 4 години.

Тъй като компанията планира да продаде и права за закупуване на акции и опции, оценката може да достигне по-висока стойност от пазарната й капитализация.

Американската компания Salesforce е дала съгласие да закупи 5.9 млн. акции чрез звеното си за рискови инвестиции, след като IPO-то приключи, става ясно още от документацията.

От Dropbox посочват, че ще използват средствата за „увеличаване на нашата капитализация и финансова гъвкавост“, като освен това ще изплатим 172.8 млн. долара на кредитори.

IPO-то на Dropbox идва година след като Snap, собственик на Snapchat, се листна на фондовата борса в Ню Йорк. Ходът бе внимателно наблюдаван с цел измерване на инвестиционния апетит към акции на компании от Силициевата долина, тъй като в идните години се очаква бизнеси като Spotify и Uber също да осъществят IPO.

Приходите на Dropbox за 2017 година възлизат на 1.1 млрд. долара, което е 31% ръст на годишна база.

Компанията насочи фокуса си към бизнес клиентите, поради голямата конкуренция от страна на Apple, Amazon, Microsoft и Google.

Dropbox има над 500 млн. регистрирани потребителя в 180 страни по света. 11 млн. потребители се ползват от платените услуги на компанията.