Като специалист в откриването и развитието на таланти в най-голямата логистична компания в България ‒ Еконт, Венцислава Николова споделя причините за решението на компанията да използва ексклузивно иновативната платформа nPloy за тази дейност.

Започва кариерата си в общността на Еконт преди 5 години, отговаряйки първо за социалния проект на компанията (сега Фондация Еконт), а впоследствие като ръководител на Центъра за знание, който отговаря за подбора и обучението на талантите.

Но не като служител, а като основател на собствен стартъп, на който възлагат тези дейности.

Еконт обяви, че за подбор на таланти ще използва ексклузивно иновативната платформа nPloy и собствени канали на компанията. Какво доведе до това решение и какви са очакванията ви?

С динамиката на бизнеса ни имаме нужда от гъвкав партньор. Отдавна искахме промяна и търсихме подходящи съмишленици, с които да растем заедно. За нас е от ключово значение да споделяме еднакви ценности ‒ да сме иновативни и непрекъснато да откриваме нови начини за развитие.

Като експерти в областта на подбора на таланти осъзнаваме, че досега е липсвала „плодородна“ среда за намиране на подходящи служители и създаване на връзки. Идеалният канал за подбор за нас следва а е интерактивен, да спестява нашето време и най-важното – да ни свързва лесно с подходящите кандидати.

Всичко това го открихме в nPloy и затова решихме да работим ексклузивно с иновативната платформа. Инвестираме изключително много време и ресурси в това нашите клиенти да получават най-доброто преживяване. Искаме същото за нас и за хората, които имат желание да се развиват в общността ни.

В сегашните канали това преживяване ни липсваше. Очакванията ни са заедно да привлечем онези българи, които са адаптивни, интелигентни и будни в nPloy. А ако част от тях се припознаят и в Еконт – да станат част от общността ни.

Как е протичала процедурата за намиране на потенциални служители в Еконт досега и какви са основните препятствия, които срещате? Планирате ли и други промени?

Досега привличахме таланти по стандартния начин – обяви в сайтовете за работа. Препятствието бе точно в това. Смятаме че правилните хора се канят, а не се търсят в обяви за работа. Освен каналите, в които търсим нашите бъдещи колеги, вярваме, че променяме и самия процес по откриване и отглеждане на таланти.

Отправяме покани и вместо стандартното интервю, кандидатите имат възможност да „пият кафе с Венци от Еконт“ и да се запознаем в приятна и неформална обстановка. Тези, които решаваме, че са подходящи за позицията, получават „Предложение за развитие“, в което са описани „климата и релефа на пътя на развитието в Еконт“.

Именно в тази посока са промените, които планираме – изграждане на един добър път за развитие на всеки талант в нашата общност.

Защо решихте, че именно nPloy е идеалният партньор за Еконт? Според вас, какви са основните предимства на платформата и как отговарят на специфичните ви нужди?

nPloy са първата българска мрежа за създаване на професионални връзки. В това описание припознахме много себе си. Ние градим общност от еконтци, nPloy създават мрежа от таланти. И двете компании са български и подпомагат растежа на местния бизнес и българите.

Ние сме в партньорски отношения с всеки работещ в Еконт, a nPloy казват, че платформата им създава професионални връзки. Забележете разликата. Не платформа за намиране на работа, а за изграждане на професионални връзки. Философията ни е доста близка и считаме това за стабилна основа в изграждането на едно сполучливо и за двете страни партньорство.

Използвате ли предоставените от платформата възможности за контакт и какво ви е мнението за виртуалните интервюта?

Много ни хареса и това, че платформата предоставя различни възможности за планиране и провеждане на интервюта и ги използваме активно. Виртуалните интервюта са ежедневие за нас, тъй като по-голямата част от екипите на Еконт все още са позиционирани в Русе, включително и екип Подбор на таланти.

Когато търсим съмишленици в други градове, първите срещи винаги са онлайн и тази функционалност на nPloy ни помага изключително много. Локалните ни партньори, т.е. предприемачите, които развиват офисите за приемане и предаване на пратки, също имат възможност да се включат. Така подчертаваме, че и те са част от общността на Еконт ‒ нещо, което досега не беше възможно в други сайтове.

Усложниха ли пандемията и създалата се ситуация процеса за подбор на кандидати? Как се справяте с промяната?

С промяната се справяш добре, когато преди всичко си свикнал с промени и те не те плашат. Ако я приемаш като поредното предизвикателство, то виждаш в него възможности, а не ограничения. Когато в организацията има много ясни правила и принципи относно марката и бизнес модела – то тя ще е стабилна и в най-неблагоприятните условия.

Какви са основните качества, които търсите в кандидатите за работа в Еконт и какво различно предлагате като условия, в сравнение с останалите работодатели?

Хората, които търсим, са предприемчиви, проактивни, обичат да излизат от зоната си на комфорт. Не се страхуват да носят отговорност за резултата си. Чувстват се чудесно в динамична среда и обичат предизвикателствата. Имат нагласата „Всичко зависи от мен“ и винаги виждат възможности за подобрения.

За тях длъжността и йерархията нямат значение. Имат значение ролята и ползата, която носят. Имат будни очи и бърз ум. Държат се естествено, водени от експертизата си, прилагат я и така постигат успехи. Това, което им даваме, е свободата да носят лична отговорност. За успехите и за уроците.

Имате ли вече назначен служител чрез nPloy?

Да, имаме. Това е Яница Димитрова – експерт Маркетинг. На нея поверихме развитието на нашите платформи за електронна търговия. Силно сме впечатлени от бързината, с която стигнахме до нея, благодарение на nPloy.