Нови изпитания за безопасност показаха области, в които Tesla Model S и BMW i3 отстъпват на други електрически автомобили, оценявани от американската организация Insurance Institute for Highway Safety, съобщава CNBC.

Двата модела не се провалят в нито едно от изпитанията, но не покриват всички критерии, за да заслужат рейтинга „Топ безопасен избор“ от IIHS.

При Model S един от тестовете, в които автомобилът не получава най-високата оценка „добър“, е лека челна катастрофа. IIHS открива, че предпазният колан на Model S позволява на торса на тестовия манекен да се движи прекалено напред при сблъсъка, така че главата му се удря във волана на автомобила, въпреки въздушната възглавница. Организацията изразява и притеснения относно потенциални травми на краката.

IIHS не очаква тези потенциални контузии да доведат до животозастрашаващи травми, но смята, че не може да даде „добър“ рейтинг на Model S по отношение на безопасността за тези части на тялото.

От компанията на Илон Мъск поставят заключенията на IIHS под въпрос.

„Ние сме отдадени на това да конструираме най-безопасните автомобили в света, а Model S е получавал петзвездни рейтинги от National Highway Traffic Safety Administration и Euro NCAP. Model S все още е с най-ниската вероятност за травми при катастрофи измежду всички коли, тествани някога от NHTSA,“ коментира представител на компанията, цитиран от CNBC.

IIHS отбелязва, че Tesla е направила производствени промени по Model S, с цел да подобри сигурността за пътниците, осигурявана от модела. IIHS заяви, че в някакъв момент ще тества актуализирания модел, а Tesla изрази увереност, че направените подобрения ще променят заключенията на организацията.

Моделът на BMW i3 пък получава „приемлив“ рейтинг по отношение на защитата срещу контузии на врата, които могат да възникнат при заден удар.

Така автомобилите на Tesla и BMW остават малко по-назад от Chevy Volt и Toyota Prius Prime, които печелят наградите „Топ безопасен избор“ на IIHS.