Шефът на Emirates заяви, че авиокомпанията ще продължи да лети до Русия, освен ако не получи нареждане да спре от собственика си - правителството на Дубай.

"Ако ни кажат да спрем, ще спрем, но в противен случай продължаваме," казва Тим Кларк пред BBC.

Повечето водещи международни авиокомпании се изтеглиха от Русия на фона на мащабните санкции, наложените от западните държави след започването на войната в Украйна.

Emirates обаче е един от малкото превозвачи, които все още обслужват полети до Москва и Санкт Петербург.

На въпрос дали авиокомпанията ще преосмисли позицията си, президентът на Emirates Кларк казва, че "решението не е негово", а на правителството на Обединените арабски емирства (ОАЕ).

Освен пътници, авиокомпанията превозва и товари, в това число хуманитарни помощи, храна и медицински консумативи, които не са в списъка със санкции.

Кларк посочва, че е важно да се разбере, че руското население може и да не е част от войната в Украйна.

И че представителите на дипломатическите ядра на други държави, които имат посолства в Москва, трябва да могат да влиза и излизат от страната.

Това са най-сигурните авиокомпании в света за 2022 г.Air New Zealand е най-сигурната авиокомпания в света за 2022 г.

"Ние обслужваме хора, които са в периферията на основния въпрос тук и вероятно това е начинът, по който правителството на ОАЕ гледа на нещата."

ОАЕ и Саудитска Арабия отхвърлиха призивите на западни правителства да наложат санкции на Русия.

Абу Даби не е прекъсвала икономическите си отношения с Москва. Това е една от трите държави, заедно с Китай и Индия, които се въздържаха при гласуването в Съвета за сигурността на ООН през февруари, при което беше заклеймена руската инвазия в Украйна.

От началото на войната срещу Москва бяха наложени редица безпрецедентни санкции, в това число забрана на руски самолети да използват въздушни пространства и летища в САЩ, ЕС, Великобритания и Канада.

Международните полети на руски авиокомпании бяха силно ограничени заради санкциите. Националният превозва Аерофлот спря временно всичките си международни полети с изключение на тези до столицата на Беларус.

Кларк смята, че войната в Украйна може да има дългосрочни последствия за авиоиндустрията в световен мащаб, особено ако Западът изключи Русия от световната икономика.

Според него Emirates отчита сериозно търсене, въпреки високите цени на петрола. Авиокомпанията прехвърли част от разходите на пътниците, като добави такса гориво към билетите, но това не се отразява на резервациите.

Той допълва, че авиоиндустрията е свикнала да се справя с високи цени на петрола, но смята, че бюджетните авиопревозвачи ще изпитат трудности да преминат през този етап, без да поемат финансов удар.