Европейските производители на парфюми и козметика са изправени пред недостиг на хартия, стъкло, спирт и някои ключови етерични масла.

Инвазията на Русия в Украйна добави нови смущения във веригите за доставка на козметичната индустрия, повишавайки цените на фона на силното търсене, предава Ройтерс.

Подобно на хранително-вкусовата промишленост, глобалният козметичен сектор на стойност 500 милиарда долара се бори с последиците от войната. Производителите на козметика използват алкохол, получен от зърнени храни и органично цвекло, както и масла от слънчогледово семе - всички тези култури заемат голям дял от износа на Украйна.

В същото време енергийната криза, предизвикана от войната, повиши рязко цените на стъклото и хартията, а локдауните в Китай, наложени заради COVID-19, възпрепятстват доставките на материали за опаковки.

Консултантската фирма Bain & Company изчислява, че по-високите цени на опаковките, енергията и суровините са увеличили производствените разходи в козметичната индустрия средно с 25%-30%, което е сериозно предизвикателство за масовите производители на козметика, въпреки че търсенето на продукти за лична хигиена остава силно.

Продажбите на парфюми нарастват стабилно през последните три години и се повишили с 15% през 2021 г. в Съединените щати. Продажбите на козметични продукти с цена от над 175 долара за брой са се удвоили. Дефицитните материали за производство и опаковане обаче се сериозно предизвикателство за сектора.

Украйна прехвърля износа си от кораби на влакове. Възможно ли е това?Около 1100 железопътни вагона, превозващи зърно, са блокирани в Западна Украйна, близо до главния железопътен граничен пункт с Полша, неспособни да транспортират своите товари

Европейските производители на козметика са изнесли продукция за 22.6 милиарда евро през 2020 г., по данни на браншовата асоциация Cosmetics Europe.

Възникна конкурентно търсене на опаковъчни материали след пандемията на коронавирус, която засили електронната търговия, стимулирайки потреблението на хартия на фона на усилията за намаляване на използването на пластмасов.

Производителите на стъкло, от своя страна, се борят да се справят с търсенето на флакони с ваксини, след като намалиха производството в ранните етапи на пандемията, изключвайки пещите в Италия за първи път от десетилетия.

Сега цените на газа изострят проблемите и за двете индустрии, принуждавайки фабриките за хартия в Италия временно да спрат производството, за да предоговорят продажните цени.