Приходите и печалбите на Facebook нараснаха в последното тримесечие, благодарение на повишаването на приходите от реклама и на броя на потребителите, съобщава ВВС.

Над два милиарда души, повече от една четвърт от населението на света, влизат в сайта всеки месец, а това привлича рекламодатели. Компанията съобщи, че приходите й са достигнали 9.3 млрд. долара в периода от април до юни, като са нараснали с 45% на годишна основа. Печалбата се е повишила със 71% до 3.9 млрд. долара.

„Имахме добро второ тримесечие и първо полугодие“, каза генералният директор Марк Закърбърг, който създаде Facebook през 2004 г. Социалната мрежа увеличава рекламите и потребителите си и търси начини да извлече печалба и от други социални мрежи като Instagram и WhatsApp.

Компанията съобщи, че Instagram допринася все повече за растежа, но нюзфийдът във Facebook остава най-големият двигател на печалбите. Главният оперативен директор на социалната мрежа Шерил Сандберг заяви, че марките експериментират с различни рекламни формати в платформите на Facebook. Например Tropicana установила, че рекламите от шест секунди дават по-добри резултати от по-дългите версии.

Facebook е изправена пред конкуренция от Snapchat, която е особено популярна сред младите потребители на социалните мрежи. На тази платформа принадлежи идеята за „историите“, серия от съобщения, насочени към по-широка аудитория, които траят 24 часа.

Сега Instagram и WhatsApp предлагат сходни услуги. Цената на акциите на Facebook е нараснала с 43.95% от началото на 2017 г. В извънборсовата търговия последва нов ръст от 3.6%, след като данните бяха изнесени. Компанията съобщи, че мобилните реклами са съставлявали 87% от приходите от 9.16 млрд. долара, повишение спрямо 84% миналата година.

В момента във Facebook работят над 20 600 души, увеличение с 43% на годишна база. Компанията съобщи, че броят на активните потребители на месец в края на юни е бил 2.01 млрд. души, повишение със 17% спрямо същия период на предишната година. Две трети от тях влизат на сайта всеки ден.