Цената на акциите на Facebook нарасна с над 6% в извънборсовата търговия вчера, след като компанията обяви по-добри от очакваните приходи и печалба за първото тримесечие.

Facebook отчете 3.30 долара печалба на акция при очаквани 2.37 долара, както и 26.17 млрд. долара приходи за първото тримесечие при прогнозирани 23.67 млрд. долара. Приходите на компанията нарастват с 48% на годишна база. Нетната печалба скача с 94%, до 9.5 млрд. долара.

Дневният брой активни потребители на компанията достига 1.88 милиарда при предварителни прогнози за 1.89. Месечният брой активни потребители е 2.85 милиарда при очаквани 2.86 милиарда.

Средните приходи на потребител възлизат на 9.27 долара, докато предварителните прогнози бяха за 8.40 долара.

От Facebook отдават значителния ръст в приходите на увеличението с 30% на годишна база на средната цена на реклама, както и на ръста от 12% на показваните реклами, информира CNBC.

От компанията обявиха, че очакват приходите да се запазят или да отчетат лек ръст през второто тримесечие. Facebook обаче прогнозира, че ръстът на приходите през третото и четвъртото тримесечие ще се забави значително заради бързия растеж в тези тримесечия през миналата година вследствие на пандемията.

Освен това компанията се подготвя за “проблеми с таргетирането на реклами” в резултат на предизвикателства, свързани с регулации и платформи. Това важи най-вече за промените в операционната система iOS 14 на Apple, които затрудняват персонализирането на реклами за потребителите на iPhone и iPad.

След публикуването на резултатите главният изпълнителен директор на Facebook Mark Zuckerberg говори за фокуса на компанията върху създаването на функционалности за електронна търговия, като ключова част от “персонализираното” изживяване за потребителите.

Закърбърг също така обяви, че компанията има над 1 милиард потребители месечно на услугата Marketplace във Facebook, където потребителите могат да купуват и продават стоки.

Той също така наблегна и на редица нови функционалности, които компанията подготвя, така че създателите на съдържание в Instagram да печелят повече пари. По негови думи те ще стимулират пускането на повече съдържание в приложението.

От Facebook обявиха, че имат 3.45 милиарда потребители месечно на групата си от приложения, в сравнение с 3.30 милиарда в предходното тримесечие.