Meta - компанията-майка на Facebook, отчете приходи от 28.8 милиарда долара за трите месеца от април до юни, което е спад от 1% спрямо същия период на предходната година и първи спад на приходите на годишна база, откакто компанията стана публична през 2012 г.

Печалбата на компанията пък регистрира още по-силно понижение. Нетният финансов резултат за тримесечието намалява с 36% на годишна база до близо 6.7 милиарда долара, което е сериозен обрат спрямо предходната година, когато печалбата се удвои, съобщава CNN.

Meta отчита и годишен спад от 14% в средната цена за рекламите в платформата. Това беше отчетено като тревожен знак от инвеститорите, тъй като търсенето на онлайн реклами отслабва на фона на очаквания глобален икономически спад.

Броят на месечните активни потребители на Facebook също е намалял леко спрямо първото тримесечие на 2022 г. - от 2.936 милиарда на 2.934 милиарда. По време на конферентен разговор с анализатори в сряда главният изпълнителен директор на Meta Марк Закърбърг заяви, че спадът е очакван и го приписа „на ограниченията и блокиранията на потребители, свързани с войната в Украйна“.

„Броят на хората, които използват Facebook ежедневно, продължава да расте“, каза той.

Междувременно, компанията се готви за по-строг контрол върху резултатите и представянето и обяви, че ще се стреми да повиши производителността на служителите си в опит да преодолее периода на забавяне на растежа и силната конкуренция в лицето на приложения, като TikTok.

Вече можете да печелите пари с оригинални видеа във FacebookУслугата стартира в цял свят, като монетизирането ще бъде факт за всички до няколко месеца

По-рано този месец Марк Закърбърг обяви, че Meta ще ограничи наемането на нови служители с поне 30% тази година, като предупреди персонала на компанията, че „това може да е един от най-лошите спадове, които сме виждали в новата история“.

Във финансовите си отчети за тримесечието компанията посочва, че е намалила планове за наемане на нови хора, като същевременно продължава да насочва ресурси към приоритетите в развитието.

„Много екипи ще трябва се свият, за да можем да прехвърлим енергията към други области в компанията“, каза Закърбърг.

Ръководството на Meta очаква спадът в продажбите да продължи и през следващото тримесечие. Според прогнозите, публикувани от компанията, приходите за текущото тримесечие ще бъдат между 26 и 28.5 милиарда долара. Дори в горния край на този диапазон резултатите биха представлявали спад от 1.76% спрямо предходната година.

Meta посочва по-ниските приходи от своя отдел за виртуална реалност Reality Labs и продължаващата слабост в търсенето на онлайн реклама, причинена от икономическата несигурност, като основни фактори за по-слабите прогнози.

Но има и други технологични компании, включително Twitter и Snap, които също се сблъскват със затегнатите бюджети на рекламодателите на фона на икономическия спад.

Акциите на Meta паднаха до 5% в следборсовата търговия в сряда след отчета за приходите за тримесечието. Пазарната капитализация на компанията в момента възлиза на 459 милиарда долара.