Служители на социалната медия са изразили притесненията си от разпространението на вредна и подвеждаща информация в платформите на компанията, според вътрешни документи, с които са се сдобили от изданието.

Документите разкриват как служители и подизпълнители на компанията са прекарали над 3.2 млн. часа през 2020 г. в търсене, обозначаване и премахване на информация, която е невярна или подвеждаща. Около 2.8 млн. от тези часове, или приблизително 319 години, са прекарани в преглеждане на съдържание, пуснато в САЩ.

От Facebook са отделили три пъти повече време за "сигурност на марките," или " за това да гарантират, че реклами не се появяват до съдържание, което рекламодателите могат да сметнат за нежелателно," според WSJ.

Как работник от Италия се превърна в един от най-популярните хора в TikTok?Той печели слава от дома си, без да говори и да използва нещо друго, освен стар смартфон и импровизирани помощни средства

В документите има подробности за контрола на Facebook свързан с проблеми като улични банди, трафик на хора, наркокартели и разпространението на информация с насилие и често измамна информация. Проведено наскоро проучване показва, че постове с дезинформация получават шест пъти повече харесвания и споделяния във Facebook, отколкото постове на реномирани новинарски източници.

Говорител на Facebook е заявил пред WSJ, че компанията планира да прибегне и до изкуствения интелект, който да й помогне в усилията срещу разпространението на дезинформация или съдържание свързано с насилие.