Facebook ще излъчи първата си телевизионна реклама по време на Супербоул – финала на американската Национална футболна лига (NFL).

60-секундният клип, в който учаситват Крис Рок и Силвестър Сталоун, ще промотира групите в социалната мрежа и възможността за сближаване на хората със сходни интереси, съобщава The Wall Street Journal.

Междувременно телевизионният оператор Fox Corp. обяви, че рекламното време за финала на NHL, който ще се проведе в Маями на 2 февруари 2020 г., вече е изцяло разпродадено.

Рекламодателите ще плащат по 5.6 млн. долара за 30-секунден спот по време на най-гледаното спортно събитие в САЩ.

Миналата година цената достигна 5.3 млн. долара, но през 2020 г. се очаква този рекорд да бъде подобрен.

Facebook търси начини да популяризира функциите на своята платформа в рамките на кампанията “Повече заедно” (More Together), която има за цел да позиционира групите във Facebook като удобен инструмент за комуникация със съмишленици.

Кампанията е част от усилията на социалната мрежа да възстанови своя имидж и да си върне доверието на потребителите след серията от скандали, свързани с изтичане на лични данни и разпространение на фалшиви новини.

За целта Facebook планира да увеличи значително рекламния си бюджет.

През лятото маркетинг директорът на компанията Антонио Лусио заяви, че той може да бъде удвоен през 2020 г.

Досега социалната мрежа не беше сред водещите рекламодатели, но по данни на консултантската компания Kantar компанията на Марк Закърбърг е похарчила 382 млн. долара за реклама само в Съединените щати през 2018 г. През 2017 г. сумата е била едва 50 млн. долара.

За сравнение, Amazon е заделила 1.84 млрд. долара за реклама в САЩ през 2018 г., което я прави петият най-голям рекламодател в страната.