Джулиан Арнолд е търговски представител на САЩ в Китай през 1936 г., когато изнася лекция за ползите от соята.

Той я нарича “Кравата на Китай,” обяснявайки, че хранителната стойност на бобовото растение е също толкова голяма, колкото и на млякото.

Речта му вдъхновява толкова много Ло Куи-сонг, че той основава собствена компания за соево мляко четири години по-късно в Хонконг, рекламирайки го като хранителна добавка, тъй като работната класа не можела да си позволи мляко през военно време.

Днес Vitasoy International Holdings Ltd. продава продуктите си на 40 пазара - от САЩ до Австралия, като континентален Китай допринася с повече от половината за приходите й.

Цената на акциите на производителя на соево мляко скача с над 3 500%, откакто компанията става публична през 1994 г. Осем членове на фамилията пък се облагодетелстват от това. Тяхното състояние възлиза общо над 1.5 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.

Стойността на глобалния пазар на соево мляко достигна 15.3 млрд. долара през 2018 г., а продажбите на овкусеното соево мляко се очаква да нарастват с 6.3% годишно в периода 2019 – 2025 г., според доклад на Grand View Research Inc. от април.

Vitasoy, която е доставчик на веригата кафенета Starbucks Corp., сега е една от най-разпознаваемите марки в Хонконг, като продуктите й се продават в хранителните магазини, супермаркетите и онлайн.

Цената на акциите й, които поскъпнаха до рекордни нива вчера, скача с 44% от началото на годината. За сравнение, основният индекс на борсата в Хонгконг Hang Seng бележи повишение от 3.5% за същия период.

Vitasoy отчете приходи в размер на 4.45 млрд. хонконгски долара (567.6 млн. долара) за шестте месеца до 30 септември, което представлява увеличение от 22% на годишна база.

“Обещаващите перспективи за растеж” пък би трябвало да привлекат повече институционални инвеститори, казва пред Bloomberg Алис Лунг, анализатор в KGI Securities Co.

Всичко, което трябва да знаете за тофуДайте път на соевото сирене.

Ло умира през 1995 г. - година след IPO-то на компанията, когато пазарната стойност на Vitasoy е около 200 млн. долара. Няколко други членове на фамилията все още участват в управлението на компанията, в това число неговият син Уинстън, който е председател на Vitasoy.

Сестрата на Уинстън - Ивон, племенникът му Питър и дъщеря му Мей са директори. Питър също така е главен изпълнителен директор на веригата ресторанти Cafe De Coral Holdings Ltd. Днес Vitasoy се оценява на около 5.8 млрд. долара.

С наближаването на 80-ия рожден ден на компанията, Хонконг се в превърнал в мека за милиардери и мултимилионери. Vitasoy ребрандира своите продукти като здравословни и органични, тъй като много азиатци откриват, че страдат от лактозна непоносимост.

Тя също така диверсифицира дейността си и вече предлага тофу, пречистена вода, сокове и лимонов чай - задължителна лятна напитка за по-младите потребители в Хонконг и Китай.