Водещите селскостопански и хранителни компании в света може да загубят една четвърт от стойността си до 2030 г., ако не се адаптират към новите правителствени политики и поведението на потребителите, свързани с изменението на климата. Това се посочва в доклад активисти, свързани с ООН.

Изследването разглежда как 40 големи компании, включително земеделски производители и търговци на храни, могат да се справят при различни сценарии, като например налагането на нови данъци върху въглеродните емисии или намаляване на консумацията си на месо от страна на потребителите.

Проучването, цитирано от Ройтерс, установява, че стойността на компаниите ще намалее средно с около 7% до 2030 г., което се равнява на около 150 милиарда долара загуби за инвеститорите, ако те не възприемат нови практики.

В същото време сектори като производството на месо на растителна основа и възстановяването на гори предлагат на същите компании големи нови възможности.

Samsung инвестира 5 млрд. долара в постигането на въглеродна неутралностТехнологичният гигант ще похарчи парите за научноизследователска и развойна дейност за технологии, насочени към филтриране на парникови газове и улавяне на въглероден диоксид

Докладът е публикуван от организацията Race to Zero - подкрепяна от ООН кампания за справяне с изменението на климата. Изследователите са използвали данни от Vivid Economics, която е част от консултантската фирма McKinsey & Co. Пълното изследване ще бъде представено по време на Седмицата на климата в Ню Йорк.

Според авторите на доклада констатациите в него показват важността на предишни призиви към инвеститорите и компаниите да ограничат обезлесяването, свързано с животновъдството и производството на продукти като палмово масло и соя.

Повече от 100 световни лидери миналата година обещаха да спрат обезлесяването и деградацията на земята до края на десетилетието.