Автомобилните гиганти Fiat Chrysler и PSA (собственик на марките Peugeot, Citroen и Opel) потвърдиха, че водят разговори за евентуално сливане, съобщава Reuters.

Потенциалната сделка ще доведе до създаването на конгломерат с оценка от над 50 млрд. долара, който ще може да се справи по-ефективно с технологичните и регулаторните предизвикателства в глобалната автомобилна индустрия.

Двете компании обявиха в отделни прессъобщения, че в момента се водят дискусии за потенциално обединение.

Общите продажби на италианско-американския концерт и на френската компания за миналата година възлизат на 8.7 млн. автмобила, което поставя бъдещата им съвместна структура на четвърто място след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan.

През юни тази година Fiat Chrysler прекрати преговорите за сливане с другия водещ френски автомобилен производител Renault. Основната причина за провала на сделката беше свързана с несъгласието на японската корпорация Nissan Motor, която е дългогодишен партньор на Renault, и неколкократното отлагане от страна на френското правителство, което е основен акционер в компанията.

Още през лятото на тази година обаче председателят на борда на директорите на Fiat Chrysler Джон Елкан заяви, че ще търси други варианти за консолидация, тъй като инвестициите в електрическата мобилност, автономното управление и ограничаването на вредните емисии изискват обединяване на усилията и са непосилни за отделните производители.

За да се осъществи сделката между Fiat Chrysler и PSA обаче, ще трябва да мине през одобрението на акционерите на двете компании, както и на европейските регулатори. И дори да се превърне в реалност, новият автомобилен гигант ще бъде изправен пред значителни трудности.

Големият риск пред автомобилната индустрия е свързан с потенциалния глобален спад в продажбите, съчетан с едни от най-драматичните технологични промени за последните няколко десетилетия.

Френското правителство държи около 12% от капитала на Peugeot-Citroen чрез държавната банка BPI. Толкова има и фамилията Пежо, която още през март тази година обяви, че би подкрепила евентуално обединение с Fiat.

Китайското правителство също е сред големите акционери в PSA Group, а това може да постави сделката "под прицела" на американските регулатори, на фона на търговския конфликт между Вашингтон и Пекин.

Според анонимни източници, цитирани от Reuters, надзорният съвет на PSA ще разгледа предложението за сделката с Fiat-Chrysler още тази седмица.