Китайският гигант за електронна търговия Alibaba днес докладва 55% увеличениe на приходите си за второто тримесечие на финансовата година, надминавайки значително очакванията на анализаторите. Финансовият отчет на компанията разкри, че в допълнение към силното представяне по отношение на онлайн продажбите, медийният и развлекателен бизнес на компанията е отбелязал огромен ръст.

Инвестициите, които Alibaba прави в развлекателния и медиен сегмент, определено започват да се отплащат. Така например миналогодишното придобиване на Youku Tudou (един от най-големите видео сайтове в Китай) е с огромен принос за скока от 302% в приходите на компанията от продажби на медийно и развлекателно съдържание.

В същото време основният бизнес на Alibaba – електронната търговия – отбелязва ръст от 41% по отношение на приходите през второто тримесечие.

Общите приходи на компанията за този период възлизат на 34.3 милиард юана (окол 5.1 млрд. долара), което е повече от средната прогноза на анализаторите за приходи от 33.9 млрд. юана (около 5 млрд. долара).

Печалбата на компанията е нарастнала с 36%, до 9.25 млрд. юана (приблизително 1.4 млрд. долара).

Отчетът идва малко повече от седмица преди годишното промоционално събитие на Alibaba – Singles Day. Това е най-важният ден от годината за компанията, тъй като огромните отстъпки привличат милиони онлайн купувачи към нейните платформи и така тя генерира огромни продажби.

В момента тече разследване на щатската Securities and Exchange Commission във връзка с методите, които Alibaba използва, за да докладва финансовите резултати от събитието. Китайският гигант обаче уверява, че разследването няма да повлияе на представянето на тазгодишното събитие.

Силните резултати на компанията предизвикаха ръст в цената на акциите й на Нюйоркската фондова борса. Стойността на ценните книжа скочи с близо 2% минути след старта на днешната сесия.