Градус не е само производител на пиле месо, както е позната компанията на повечето хора. Ние сме огромен производител на разплодни яйца, които се продават на други производители на пилешко месо. Това е сегмент, които е високо маржов, заяви Георги Бабев, член на Съвета на директорите на Градус по време на пазар Капиталови пазари на деветото издание на финансовия и икономически форум „Шумът на парите“.

Градус е на второ място в Европа по производство на разплодни яйца. За 2017 г. сме произвели над 120 млн. оплодени яйца, като над 80% са за износ. Другите 20% са за зареждане за вътрешна употреба на групата, посочи още Бабев.

За 2017 г. компанията има 44% брутен марж на печалба на този продукт. Такива показатели са рядкост в хранително-вкусовата промишленост. Инвестициите от първичното публично предлагане (IPO) на компанията ще бъдат насочени основно точно към този сегмент - разширяване на капацитета на разплодните яйца, защото имаме изключително търсене. Продукцията е продадена за 2 г. напред и не можем да задоволяваме поръчките, уточни още той.

Причината за това е, че за разлика от всички други производители на разплодни яйца в Европа, ние гарантираме процент на на люпимост на яйцата - над 84%. Средният процент на люпимост обикновено е 70-75%. Затова ние имаме изключително търсене и дори продаваме с премия над пазарните нива, каза още Бабев. С инвестициите се надяваме да увеличим капацитета с между 20 и 30%.

Градус е вертикално интегрирана компания с изцяло затворен цикъл. Всяка кокошка има фертилност, която в началото на живота й се повишава, после достига пик и след това спада. Тъй като имаме и двете направления – разплодните яйца и месото, ние продаваме само пика на плодивитост на самите яйца. Така вдигаме процента на люпимост и постигаме с около 10% по-висока люпимост от конкуренцията, допълни Бабев.

Другото направление за инвестиции е новата ни линия продукти от свинско месо, най-вече колбаси, която е от година и половина на пазара.

Преди две години открихме нов завод за колбаси, като до момента сме инвестирали над 20 млн. лв. в него. Бранда "Аз Ям" се прие изключително добре, като за 2017 г. сме продали 1 400 тона колбаси, уточни членът на Съвета на директорите на Градус.

Предстои пускането на по-високо маржови продукти. Заводът е натоварен на 35% от капацитета си. Не изключваме също придобивания с цел разширяване на продуктовата гама и достигане на различни ценови класове в този сегмент. Целим се главно в марки и рецепти за придобиване с цел да натоварим мощностите и обхващане на цялата продуктова гама., допълни Бабев.

Планираме до 3 г. да продаваме месечно по над 600 тона, уточни още той.

Градус изпрати най-добрата си година. Компанията отчете 250 млн. лв. приходи за 2017 г. и нетна печалба 40 млн. лв. Всичко това бе продиктувано главно от увеличението на продажбите и нормализация на цените на крайните ни продукти, които малко или много бяха подтиснати от санкциите срещу Русия.

Русия ограничи вноса, което доведе до това, че предлагането в Европа бе по-голямо от търсенето, което подтисна цените надолу. Ние не изнасяме за Русия, но това ни се отрази косвено.

През 2017 г. всичко се възстанови, но мога да кажа, че цените все още са под историческите средни нива. Ръстът за напред ще бъде продиктуван главно от от инвестициите, които ще направим с увеличението на капитала, което предстои.

Ще инвестираме и традиционно в месото. Планираме да засилим износа, да навлезем на пазарите на хотели и ресторанти. От инвестията в разплодните яйца се очаква това да доведе до увеличаване на брутната печалба с около 11 млн. лв. на година. Пълното натоварване на мощностите при новата линия колбаси свинско месо, което очакваме да стане в близките 3-4 години, пък очакваме да доведе до ръст на печалбата с около 7 млн. лв., заяви Бабев.

Проспектът за първичното публично предлагане бе върнат от Комисията за финансова надзор (КФН). Корекциите не са съществени и в четвъртък коригираният вариант бе внесен отново в КФН, където тече 10-дневен срок за финално одобрение. Надяваме се до края на месеца да имаме одобрен проспект, завърши той.

Повече информация за Шумът на парите можете да намерите на сайта на събитието или във Фейсбук.

Спонсори на конференцията Шумът на парите през 2018 г. са Първа Инвестиционна банка, CSOFT, Philip Morris, SIRMA Group, Градус, ALCOMET, TBI BANK, Admiral Markets, Qatar Airways, Garitage park, Arco Real Estate, Opel, Residential Park Lozen, Aмерикански университет в България, Юг Маркет и Юг Маркет Фонд Мениджмънт, Пощенска Банка, International Hotel Casino & Tower Suites, Amundi asset management, Сосиете Женерал Експресбанк, Mining.bg и Hotel Rila Borovets.

Организационен партньор на събитието е агенцията за връзки с обществеността United Partners.

Медийни партньори на събитието са Novini.bg, Economic.bg, Kaldata.com, Offnews.com, Imot.bg, ФАКТИ, Businessmap.bg, в. Труд и сп. Икономика.