Google ще дари над 800 млн. долара в подкрепа на компании, организации и здравни работници като част от реакцията си на пандемията от коронавирус. По-голяма част от тази сума ще бъде под формата на безплатна реклама.

От технологичната компания обявиха, че ще предоставят на Световната здравна организация и на световни държавни агенции общо 250 млн. долара под формата на реклами, за да споделят информация за това как хората да се борят с разпространението на вируса, заяви главният изпълнителен директор Сундар Пичай.

Други 340 млн. долара под формата на реклами от Google ще бъдат предоставени на малки и средни предприятия чийто акаунти са били активни в последната година, заяви Пичай.

Google е една от няколкото технологични компании, които използват част от огромните си финансови и технически ресурси в борбата с глобалната пандемия. Вчера Apple пусна уебсайт и приложение с iOS, което позволява на потребителите са се проверяват за симптоми от коронавирус. Това се случва дни след като компанията обяви, че ще дари над 10 милиона респираторни маски в САЩ и Европа.

Подобно на Google, Facebook също предложи безплатна реклама на СЗО и на други институции в световен мащаб за предоставяне на информация относно коронавируса. От СЗО обаче досега все още не са пускали реклама в Facebook.

Технологичния компании в други страни също се включват в борбата с вируса в САЩ, където броят на потвърдените случаи вече е най-високият в света. Японският конгломерат SoftBank и китайския технологичен гигант Alibaba обещаха да дарят по около 1 млн. маски на здравните работници в САЩ.

Освен рекламните си инициативи, Google организира инвестиционен фонд на стойност 200 млн. долара в помощ на малкия бизнес за достъпването на капитали.

Google също така си сътрудничи с един от своите доставчици Magid Glove & Safety за производството на до 3 млн. маски в идните седмици, които ще бъдат дарени.