Х. Йорюджю: Пазарите в Европа и САЩ станаха много непредсказуеми

811
Х. Йорюджю: Пазарите в Европа и САЩ станаха много непредсказуеми

Традиционно в експортния бизнес има определени рискове, които преди бяха свързани с доставката на продукта до клиента и събиране на плащанията след това.

В това отношение Европа и САЩ бяха много стабилни места за правене на бизнес и всичко бе предвидимо.

Това заяви изпълнителният директор на Алкомет Хюсеин Йорюджю по време на панел Двигатели на растежа, част от десетото юбилейно издание на икономическия форум Шумът на парите. 

В последните четири години нещата се промениха. Пазарите в Европа и САЩ станаха много непредсказуеми. Американският президент Доналд Тръмп въведе определени мита за китайски продукти, което беше изгодно за нас. 


Сега предстои брекзит и никой не знае какви ще са последващите ефекти или как ще бъде разрешен този въпрос. Това обаче ще се отрази на отношенията между ЕС и Англия, посочи още изпълнителният директор на Алкомет.

Бизнесът изисква добра, стабилна среда, в която знаете какви са цените на суровините, цените на производството и на продавания продукт, знаете каква е печалбата ви и приемате тези цифри. Всичко, което нарушава това, ще бъде проблем. 

Понякога от това могат да се извлекат ползи, когато сте от правилната страна на това нарушаване на средата. Може обаче и да сте от грешната страна и да отчетете сериозни загуби, предупреди Йорюджю. 

Първо, не знаем какво ще донесе брекзит. В момента също така се водят и преговори между ЕС и САЩ за митата. Засега няма споразумение, но ако то не бъде постигнато, има сериозна опасност САЩ да наложи мита на ЕС колите. Което ще е огромен удар за Европа и най-вече за Германия. Ако това засегне Германия, то ще се отрази на всички нас.

Засега няма изход и от преговорите между ЕС и Китай. Преди всичко това беше предсказуемо, но всичко се обърна с главата надолу. Сега ние се опитваме да намерим мястото си в този хаос, да минимизираме последствията. 

След наложените от САЩ митата Китай спря да изнася за там, но не спря да произвежда, а тези продуктите трябва да се пласират някъде. ЕС е най-добрият пазар за тях, посочи още експертът.

Затова ние трябва да защитим нашата позиция на пазара. В Европа в сектора на алуминия следим вноса на китайски продукти и ценовите нива за евентуален дъмпинг. Ако има нещо такова, можем да предприемем действия на ниво организации на европейски производители, както и на ниво Европейска комисия. 

Конкретно при алуминиевото фолио имаме антидъмпингови мита за китайски продукти. Когато обаче има такива мита, хората не спират износа, а се опитват да заобиколят митата и да внасят продуктите си по друг начин в Европа. Ние трябва да следим и това, допълни изпълнителният директор на Алкомет. 

Българският бизнес

Всичко по темата Шумът на парите 2019

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

W w W . еКiРi365. сОм
# 0
13:04 | 16 April 2019
W w W . еКiРi365. сОм --- Футболна Екипировка 2018/19 --- БАРСА - РЕАЛ - МИЛАН - ИНТЕР - АРСЕНАЛ - ЧЕЛСИ и много други .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg