Гигантът в производството на бира Heineken обяви планове за съкращаване на близо 10% от служителите си вследствие на резкия спад в продажбите заради пандемията от коронавирус.

От компанията обявиха, че ще закрият 8 000 работни места, част от които в централата в Амстердам, информира BBC.

Главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бринк заяви, че 2020 е година на "безпрецедентен срив".

Баровете бяха затворени в много части на света, а някои държави, като Южна Африка, наложиха временна забрана върху продажбата на алкохол.

Компанията е вторият най-голям производител на бира в света, а Heineken е най-продаваната лагер бира в Европа. Тя също така притежава марките Tiger и Sol.

Ван ден Бринк, който зае поста през юни, заяви, че програмите за ваксинация в Европа, Северна Америка и някои по-развитите страни в Азия ще позволят бавното завръщане на продажбите към нормалните нива.

"Ние обаче сме гобална компания. Само когато целият свят бъде ваксиниран до определена степен, можем да кажем, че наистина сме излезли от това положение," каза той.

Баща купи от отвъдното първата бира на пълнолетния си синМат Гудман, който умира шест години преди синът му да навърши пълнолетие, вече бил планирал да присъства на рождения ден – не лично, но духом

Бразилия и Мексико, които са два от най-големите пазари на Heineken, все още изпитват проблеми с пандемията.

Съкращенията ще бъдат разпределени в компанията след преглед на дейността на централата на Heineken в Амстердам, регионалните й офиси и дейностите по места.

Гигантът в производството на бира обяви, че планирал преструктуриране на бизнеса преди пандемията, но кризата с COVID-19 е ускорила тези планове.

Освен съкращенията, Heineken обяви и нетна загуба от 109 млн. евро за 2020 г., след като за предишната година отчете 1.15 млрд. евро нетна печалба.

Продажбите на бира на компанията намаляват в Европа, Мексико, Южна Африка и Индонезия.

От компанията обявиха, че искат да спестят 2 млрд. евро за тригодишния период до 2023 г., в това число и намаляването на разходите за служители с 350 млн. евро.

Според компанията продължаващите ограничения означават, че приходите и оперативната печалба през 2021 г. ще бъдат под нивата от 2019 г.

От компанията добавиха, че очакват пазарните условия да се подобряват постепенно през тази година и още повече през 2022 г. с бавно възстановяване на сектора на баровете и ресторантите в Европа.