H&M със загуба през четвъртото тримесечие на 2022 г.

1495
H&M със загуба през четвъртото тримесечие на 2022 г.

© Unsplash

Шведската модна компания H&M обяви, че затварянето на бизнеса ѝ в Русия и Беларус е имало значително отрицателно влияние върху резултатите ѝ, а нарасналите разходи за суровини и транспорт, както и силният долар са оскъпили покупките, предаде AP, цитирана от БТА. 
 
Нетната печалба на компанията за годината, приключила на 30 ноември, се е понижила с 68%, а през четвъртото тримесечие е отчела загуба от 864 милиона шведски крони (84 милиона долара).
 
Въпреки че 2022 г. е била "турболентна година" по думите на главния изпълнителен директор Хелена Хелмерсон, компанията е отчела общо увеличение на продажбите за цялата година от 6%. 
 
"След като оставихме зад гърба си най-лошото от отрицателните последствия от пандемията, избухна войната в Украйна", заяви Хелмерсон. "Решението ни да преустановим бизнеса ни в Русия, който бе важен и доходоносен пазар, оказа отрицателно влияние върху резултатите ни".
 
 
След руската офанзива в Украйна H&M първоначално спря всички продажби в Русия, а на 18 юли компанията обяви, че прекратява бизнеса си в страната.
 
H&M съобщи, че резултатите са били повлияни от еднократни разходи за прекратяване на операциите в Русия и програмата за разходи  и ефективност.
 
През ноември модната компания обяви, че е съкратила около 1500 работни места в света като част от план за намаляване на разходи и допълнително подобряване на ефективността.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg