Шведската модна компания H&M обяви, че затварянето на бизнеса ѝ в Русия и Беларус е имало значително отрицателно влияние върху резултатите ѝ, а нарасналите разходи за суровини и транспорт, както и силният долар са оскъпили покупките, предаде AP, цитирана от БТА.

Нетната печалба на компанията за годината, приключила на 30 ноември, се е понижила с 68%, а през четвъртото тримесечие е отчела загуба от 864 милиона шведски крони (84 милиона долара).

Въпреки че 2022 г. е била "турболентна година" по думите на главния изпълнителен директор Хелена Хелмерсон, компанията е отчела общо увеличение на продажбите за цялата година от 6%.

"След като оставихме зад гърба си най-лошото от отрицателните последствия от пандемията, избухна войната в Украйна", заяви Хелмерсон. "Решението ни да преустановим бизнеса ни в Русия, който бе важен и доходоносен пазар, оказа отрицателно влияние върху резултатите ни".

Благодарение на ребрандинга местният лицензополучател ще запази повече от 2000 работни места в Беларус

След руската офанзива в Украйна H&M първоначално спря всички продажби в Русия, а на 18 юли компанията обяви, че прекратява бизнеса си в страната.

H&M съобщи, че резултатите са били повлияни от еднократни разходи за прекратяване на операциите в Русия и програмата за разходи и ефективност.

През ноември модната компания обяви, че е съкратила около 1500 работни места в света като част от план за намаляване на разходи и допълнително подобряване на ефективността.