Трудно е да се каже дали много развитата нормативна рамка и слабо развитият пазар са съвместими компоненти. Бих казала, че всеки месец има нови регламенти, които се прилагат. Ние сме частно дружество и всяка инвестиция, която правим, ни натоварва.

Правителството, в същото време, не приватизира и не се грижи за капиталовия си пазар, заяви Ивана Газич, президент на Управителния съвет на Загребската фондова борса по време на форума „Шумът на парите“ организиран от Profit.bg

Ситуацията е трудна, защото в момента не се осъзнава колко важна част от финансовата инфраструктура са борсите. В същото време бюрократи предлагат инфраструктури на местно ниво.

Тази година в Хърватия предстоят избори. Правителството обявява приватизацията на две големи компании, които няма как да се случат без борсата. Местните власти трябва да отчитат мащаба на пазара и да го обгрижват постоянно, защото когато им потрябва, ние трябва да сме подготвени.

В същото време ние сме част от ЕС и мерките, които съществуват в ЕС, трябва постоянно да се прилагат. Правителството не може да се сеща за борсата, само когато му потрябва.

Традиционно местите инвеститори обикновено се насочват основно към местния пазар. Не е толкова лесно интересът на местните инвеститори да се насочи към чуждестранните борси.

Местните борси не дават само ликвидност, но и прозрачност, структура на корпоративно управление на компаниите и т.н. Има много други ползи от борсите е малките икономики и за тях трябва да се полагат грижи във всяка страна.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.