Инвеститорите обичат електрическите коли. Вече харесват и Volkswagen

802
Инвеститорите обичат електрическите коли. Вече харесват и Volkswagen

© Pixabay

Много неща могат да се променят за седмица. Попитайте Volkswagen, пише CNN Business.

Най-големият производител на автомобили в Европа не беше сред популярните акции на инвеститорите преди седмица.

Тогава главният изпълнителен директор на компанията Хърбърт Дайс обяви планове за откриването на шест завода за производство на батерии в Европа до 2030 г.

От Volkswagen дори обявиха и информация, че планират до 2025 г. да продават по около 2 млн. електрически автомобилна на годишна база. За изпълнението на тази задача от компанията ще назначат над 6 500 програмисти, с което Volkswagen би се превърнала във втората по големина софтуерна компания в Европа, изпреварена само от SAP.


Новините се отразиха позитивно на акциите й, които поскъпнаха с 20% през изминалата седмица и общо 45 на сто от началото на 2021 г. Ръст се отчита и при американските депозитарни разписки, които позволяват на инвеститорите да купуват и продават чуждестранни акции на щатските борси.

А амбициите на Volkswagen са наистина големи, тъй като компанията възнамерява да инвестира 35 млрд. евро (42 млрд. долара) в технологии, които да подпомогнат по-сериозното навлизане на пазара на електрически автомобили.

Volkswagen: Не се притесняваме от Apple„Може би най-скъпата компания в света все пак ще се намеси на пазар, оценяван на 10 трилиона долара

Поскъпването на книжата може да се обясни и с ефекта Tesla. Днес пазарната оценка на компанията, ръководена от Илон Мъск, възлиза на 625 млрд. долара, в сравнение със 170 млрд. долра за Volkswagen. Tesla произведе 500 000 автомобила през 2020 г. спрямо 9.3 милиона от страна на немския автомобилен концерн.

Инвеститорите обаче вече гледат на Volkswagen повече по начина, по който се следи Tesla, а именно с поглед в бъдещето. Продадените електрически автомобили от Volkswagen биха се равнявали на тези от Tesla още през 2022 г., сочи анализ на UBS, откъдето посочват, че собственикът на Audi и Porsche ще продава с 300 000 повече електрически коли на годишна база от Tesla до 2025 г.

Технологичните амбиции на Volkswagen в момента обаче може би имат по-голямо значение. Дайс, от своя страна, дори започна да се държи по начин, по който сме свикнали да виждаме Мъск. Той се присъедини към Twitter, а направените презентации пред медиите накараха инвеститорите да почувстват, че влагат парите си в „технологичен стартъп“.

„Все по-уверени сме, че Volkswagen ще успее да отчете забележителен ръст, който ще помогне на компанията да се превърне в най-големия производител на електрически автомобили в света, изпреварвайки Tesla", казва анализаторът на UBS Патрик Хумелс.

Инвеститорите също така отправиха поглед и към други автомобилни компании, като книжата на General Motors и Ford отчетоха ръст от 45% от началото на 2021 г., след като изпълнителните им директори също обявиха амбициозни планове за по-сериозни навлизане на пазара на електрически коли.

Ford инвестира 1 милиард евро в производството на електромобили Ford планира инвестиции в размер на 1 милиард евро за производство на електрически автомобили в своята фабрика в Кьолн

Именно трите автомобилни бранда Volkswagen, General Motors и Ford са добри примери за наложени компании, които намират нови начини за правенето на бизнес, с което да се помогне в борбата срещу климатичните промени.

Вчера от Deutsche Bank повишиха очакванията си за цената на акциите на Volkswagen от 185 евро до 270 евро, като обявиха, че по-голяма част от планираните 1 млн. електрически автомобила, които компанията ще произведе през 2021 г., ще са с захранвани с батерии. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg