Производителят на любимата марка автомобили на Джеймс Бонд направи един от най-големите си поддръжници милиардер.

Кувейтският инженер Наджийб Ал Хумайди притежава дял в компанията, оценяван на 940.2 млн. паунда (1.22 млрд. долара) след дебюта на книжата на Aston Martin на борсата вчера, според индекса на милиардерите на Bloomberg.

Ал Хумайди е продал акции на стойност 331.6 млн. паунда. Книжата на компанията поевтиняха с 4.7% при дебюта си на борсата в Лондон, след като преди това компанията пласира книжата си на цена, близка до долната граница на предварително зададения ценови диапазон.

Ал Хумайди, който е строителен инженер по образование, е известен в бизнес кръговете в Кувейт като член на една от най-старите търговски фамилии в страната, чието богатство може да бъде проследено до ролята на Кувейт като проспериращ търговски център през 18 век.

Днес нейният бизнес включва строителни материали, здравеопазване, банково дело и имоти.

Първичното публично предлагане на Aston Martin е осигурило на Ал Хумайди и останалите кувейтски инвеститори доходност от над 800%, след като придобиха 79% в компанията от Ford Motor Co. през 2007 г. Ал Хумайди притежава акциите си чрез две британски компании, на които е едноличен собственик и чрез Adeem Automotive, която притежава заедно със своя брат и с друг инвеститор.

Завършилият Александрийския университет в Египет Ал Хумайди притежава едноименна компания за архитектура и дизайн, която има студия в Кувейт Сити, Кайро, Турция и Австралия. Неговият 30-годишен син Сауд е член на борда на директорите на Aston Martin заедно с него.

Акционерите на Aston Martin продадоха 25% от компанията и се възползваха от опцията за превишаване на размера на предлагането, което допълнително може да намали дяловете на 66-годишния Ал Хумайди и другите кувейтски инвеститори с 2% в следващите 30 дни.

В проспекта за IPO-то на автопроизводителя Близкият изток и Китай бяха посочени като източници на зараждащо се търсене на легендарната марка заради увеличаващото се лично богатство. Общо 14 от 160-те представителства на компанията се намират в Близкия изток и Северна Африка, като в следващите пет години се очаква да бъдат отворени пет нови.

Азиатско-тихоокеанският регион пък повишава продажбите и маржа на печалба на компанията – средната цена на колите, продавани там, е с 40% по-висока от тази на автомобилите, продавани във Великобритания.