Настоящата година не е особено ползотворна по отношение на първичните публични предлагания. Последните подобни в технологичния сектор бяха на Match Group - собственик на приложенията Tinder и OkCupid, и на компанията за мобилни разплащания Square.

И двете отбелязаха сериозен ръст в първия си ден на търговия – 22% за Match и 45% при Square.

Инвестициите в кои големи технологични компании обаче са били най-доходоносни за инвеститорите?

Отговор на този въпрос дават от Business Insider, като разглеждат в колко са се превърнали 10 000 долара, инвестирани по време на първичното публично предлагане на някои от най-големите компании в сектора. Ето и класирането:

Zynga: Около 2 600 долара

Първичното публично предлагане на компанията е осъществено на 16 декември 2011 година.

Box: около 9 400 долара

Първичното публично предлагане бе на 23 януари 2015 година.

Twitter: около 9 960 долара

Първичното публично предлагане бе на 7 ноември 2013 година.

Alibaba: около 11 400 долара

Първичното публично предлагане бе на 19 септември 2014 година.

Facebook: над 28 000 долара

Първичното публично предлагане бе на 18 май 2012 година.

Google (в момента): над 147 000 долара

Първичното публично предлагане бе на 19 август 2004 година.

Yahoo: над 600 000 долара

Първичното публично предлагане на компанията е на 12 април 1996 година.

Intel: над 2.8 милиона долара

Първичното публично предлагане на компанията е било на 13 октомври 1971 година.

Apple: над 3 милиона долара

Първичното публично предлагане е било на 12 декември 1980 година.

Cisco: близо 4.4 милиона долара

Първичното публично предлагане е било на 16 февруари 1990 година.

Amazon: над 4.4 милиона долара

Първичното публично предлагане е било на 15 май 1997 година.

Microsoft: над 7.4 милиона долара

Първичното публично предлагане е било на 13 март 1986 година.

Oracle: Близо 8.5 милиона долара

Първичното публично предлагане е било на 12 март 1986 година.