Fiat SpA би обмислила първично публично предлагане на акции на луксозната автомобилна марка Ferrari и продажба на компанията си за автомобилни части Magneti Marelli, за да набере средства, след като планираното разделяне на италианския автопроизводител бъде финализирано, информира WSJ, позовавайки се на анализатори, срещнали се с ръководството на италианската компания.

Според анализаторите разделянето на Fiat на автопроизводител и на промишлено подразделение в края на годината изглежда е началото на по-голяма трансформация, тъй като автопроизводителят се подготвя за засилване на връзките си с Chrysler Group LLC.

Структурата на двете компании не е определена окончателно и промишленото подразделение и автопроизводителят могат да продават или придобиват активи, според анализатори от Credit Suisse.

Fiat и Chrysler ще станат една компания. IPO на Ferrari и евентуалната продажба на Magneti Marelli обаче може да се наложи да станат факт преди това, според ръководството на Fiat, твърдят анализатори от Morgan Stanley.

Вчера от Fiat обявиха, че са подсигурили 4 млрд. евро финансиране за разделянето на компанията.

Миналия четвъртък пък главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе опроверга информациите за интерес на Volkswagen AG към Ferrari. Що се отнася до IPO на Ferrari, Маркионе преди това е заявявал, че за момента няма планове за подобен ход.

В последните месеци главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн демонстрира интерес към закупуването на подразделението на Fiat Alfa Romeo. Маркионе нееднократно е отхвърлял подобна идея за продажбата на Alfa Romeo, но на срещата си с анализаторите той е заявил, че Volkswagen трябва да предложи много висока цена преди да обмисли отново евентуална сделка.

От Fiat потвърдиха, че са се срещнали в петък с избрани анализатори от Лондон. От компанията обаче отказват да потвърдят изявленията на анализаторите по отношение на казаното от Маркионе по време на срещата.

Fiat първоначално обяви плановете за разделянето си през април.

В новата компания Fiat Industrial ще влизат производителят на камиони Iveco и производителят на трактори CNH.

Другата компания, Fiat, ще се концентрира върху пътнически автомобили с марките си Fiat, Alfa Romeo и Lancia. Тя ще запази миноритарен дял в Chrysler и ще работи по развиването на партньорството си с щатския автопроизводител. Magneti Marelli също ще бъде част от тази компания.

Акциите на Fiat ще продължат да се търгуват на Миланската фондова борса, докато Fiat Industrial е подала заявление до регулаторните органи за листване на същата борса на 3 януари.