Микроблогът Weibo, който е считан за китайската версия на Twitter, е подал заявление за първично публично предлагане на акции (IPO) в САЩ.

Компанията очаква да набере 500 млн. долара от щатския пазар.

Weibo е контролирана от Sina Corp., която притежава 77% от акциите. Китайската компания за електронна търговия Alibaba group инвестира пред време 585.8 млн. долара и притежава 18% от компанията и притежава опция да увеличи дела си до 30%. (Yahoo притежава 24% от Alibaba.)

Приходите на Weibo за 2013 г. възлизат на 188 млн. долара, отбелязвайки 185% ръст на годишна база. (За сравнение Twitter има 665 млн. долара приходи за същия период.)

Нетната загуба на китайският сайт възлиза на 38 млн. долар за миналата година, като намалява.

Weibo има общо 129 милиона активни потребители в сравнение с 241 милиона активни потребители месечно.

Общо 70% от потребителите на Weibo използват сайта през мобилни устройства, а приходите на потребител възлизат средно на 1.45 долара.

Сътрудничеството на Weibo с Alibaba се очаква да генерира 380 млн. долара проходи до 2015 г., а компанията разполага с 246 млн. долара кеш.

Интересното е, че Weibo може да бъде закрит по всяко време от китайското правителство, ако сайтът "накърни националното достойнство на Китай."

Компанията е официално регистрирана на Каймановите острови, за да избягва евентуални съдебни дела срещу себе си.