Социалната мрежа за бизнес контакти LinkedIn Corp. планира да продава свои акции на цена между 32 и 35 долара за брой при IPO-то си.

Това ще е и едно от първите първични публични предлагания на акции на голяма щатска социална мрежа.

От компанията смятат, че IPO-то може да набере до 274.4 млн. долара. От LinkedIn са изчислили, че нетните приходи за компанията при цена от 33.50 долара на акция ще възлязат на около 146.6 млн. долара след приспадане на разходите.

Дебютът на LinkedIn на борсата би могъл да прокара път за други популярни сайтове, които свързват хората с общи интереси като Facebook, Groupon и Zynga например.

LinkedIn, който специализира в бизнес връзките, има повече от 100 милиона членове. Facebook е много по-голяма мрежа с над 600 милиона потребители. От Facebook дадоха индикации, че вероятно ще подадат заявление за IPO до края на април 2012 г.

По-голяма част от приходите на LinkedIn идват от такси за агенции, които наемат хора и компании, които искат по-голям достъп до уебсайта, за да могат да запълват свободите си работни места. Компанията също така продава онлайн реклама.

През миналата година LinkedIn отчита 3.4 млн. печалба при приходи в размер на 243.1 млн. долара. За първите три месеца на 2011 г. приходите на компанията са нараснали с повече от два пъти в сравнение със същия период на миналата година.

LinkedIn ще предложи на инвеститорите 4.8 млн. акции.