Когато завърших образованието си в Германия, никога не съм си мислил, че стоим на по-ниско ниво от западноевропейците.

По отношение на нашата компания, никога не съм мислил, че само България е нашият пазар, заяви Яни Драгов, изпълнителен директор на Смарт Органик, производител на енергийните барчета Roo'bar, по време на форума „Шумът на парите“, организиран от Profit.bg.

В първите две години от нашия бизнес ние се занимавахме с внос на биохрани, дистрибуция на едро. Две години по-късно вече бяхме номер едно в България като дистрибуция и вече трябваше да мислим за нещо повече. Така се стигна до собствен продукт.

Съдейки по качеството на мострите на продуктите, които внасяхме, разбрах, че има ниша и можем да направим нещо наистина качествено и да го продаваме. А щом за нас има ниша в България, значи има ниша в цяла Европа.

Самият продукт говори сам за себе си. Ние нямаме рекламен бюджет. Обратно на Coca-Cola, където в продукта има само нискокачествени неща, но се влагат огромни средства за реклама, ние влагаме всичко в един много качествен продукт, който говори сам за себе си и така от уста на уста се получава един много органичен растеж и реклама, посочи Драгов.

Продуктът ни достига до 40 държави на пет континента. В Европа вече сме постигнали такова ниво, че присъстваме на много места. В Германия сме сред топ дистрибуторите, следващата ни цел е САЩ. Вече сме направили първите си стъпки. Пазарът в САЩ е доста конкурентен, но и за там имаме увереност, заяви инвеститорът.

В САЩ може би има 100-120 марки енергийни барчета, но на изложение, на което присъствахме, хората бяха възхитени от нашия продукт като качество. Нашите артикули са супер семпли, като ние имаме уникално ноу-хау.

В САЩ всеки енергиен бар има минимум 15 съставки и ако някоя марка има 9 съставки, е нещо изключително. Ние имаме четири съставки и вярваме, че и там ще успеем.

След като за нас излезе статия в местно печатно издание, всяка седмица ни се обаждат, за да ни предлагат да ни купуват, да инвестират в нас, да ни отпускат кредити. Тук ще използвам момента да съобщя и нещо публично. До края на седмицата ще входираме проспект в КФН за първично публично предлагане (IPO) на акции на Българска фондова борса (БФБ). Мениджър на IPO-то е Mane Capital, съобщи Драгов.

Вярваме, че ще бъде успешно и че потенциалните инвеститори ще останат доволни, завърши той.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите, могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.