Според публикации в пресата от последните дни Snapchat обсъжда възможността да стартира процедура по първично публично предлагане по-късно тази година или в началото на 2017 г. Ако информацията е вярна, това означава, че дългоочакваното IPO на компанията може да се състои през следващата година.

За момента от Snapchat не са потвърдили или отрекли слуховете. В изявление по-рано тази седмица, от компанията заявиха, че решението дали да пристъпи към IPO зависи от редица фактори, някои от които са извън техния контрол.

Според електронното издание Recode от Snapchat все още не са водили сериозни дискусии по темата и към момента не са назначили банка, която да поеме предлагането. В същото време изданието цитира неназовани източници, според които компанията е сключила синдикирана кредитна линия с главен заемодател Morgan Stanley.

Recode казва още, че размерът и предназначението на кредитната линия са неизвестни. Изданието обаче вижда това като сигнал, че Snapchat иска да избегне ново разводняване на капитала, до каквото би довело привличането на допълнителни външни инвеститори. От създаването си досега компанията е набрала външен капитал в размер на над 2 милиарда долара, а по последни оценки стойността й възлиза на около 16 млрд. долара.

Откриването на нова кредитна линия може да бъде и предшественик на IPO. Такова развитие наблюдавахме при Facebook през 2012 година, когато компанията сключи кредитна линия преди собственото си първично публично предлагане. Според източниците на Recode обаче, до обявяването на IPO от страна на Snapchat остава още доста време, като някои от тях прогнозират, че това може да стане през втората половина на 2017 година.

Един аргумент в полза на слуховете за предстоящо публично предлагане, че бизнесът на Snapchat се разраства. Фирмата за пазарни проучвания eMarketer, прогнозира, че приходите от реклама на Snapchat ще достигнат 366 милиона долара през тази година и ще скочат до 935 млн. долара през 2017 г.

Компанията все още има сериозни предизвикателства за разрешаване. Едно от тях е липсата на основен рекламен продукт, по подобие платените постове на Twitter и рекламните съобщения в потока от публикации във Facebook. Най-доброто, с което Snapchat разполага в това отношение са кратките видео реклами Snap Ads, но процесът по тяхното закупуване от рекламодателите все още не е автоматизиран. В момента Snapchat работи върху платформа за автоматизирани реклами, но тя все още не носи пари на компанията.

И все пак, евентуалното IPO на стартъпа е очаквано с нетърпение от инвеститорите, които виждат Snapchat като атрактивна инвестиционна алтернатива на компании като Facebook и Google. Според материал на технологичното издание The Information, компанията ще се цели в значително по-висока пазарна капитализация от стойността на която се оценява в момента.