Как Facebook извлича печалба от нещастната любов на потребителите

5669
Как Facebook извлича печалба от нещастната любов на потребителите

© Pixabay.com

Нещастието на едни носи щастие на други, припомня Facebook на рекламодателите си, като им подсказва как по-добре да насочват рекламите си към хората с разбити сърца в социалната мрежа в изследване, публикувано през февруари.

Поведението на потребителите над 18 години в пет държави - Франция, Холандия, Полша, ОАЕ и Великобритания, които са официализирали края на любовната си връзка, като са променили статуса си от „обвързан“ на „необвързан“, е разгледано под лупа от Facebook IQ. Това е платформа за анализ на данни, предназначена за служителите на социалната мрежа, пише френският вестник Les Echos.

Резултатът - „хората посещават по-често профила си във Facebook, след като са актуализирали статуса си“, констатира платформата. Тя обяснява тази промяна в поведението с повишеното желание за сближаване със семейството и приятелите.

Любовната мъка във Faceboook може да е от полза за рекламодателите. Необходимостта от обграждане с повече хора не се ограничава само до социалната мрежа. В двете седмици преди и след официализирането в интернет на статута на необвързан честотата, с която потребителите приемат повече от една покана за събитие нараства с 40% спрямо периода между 60-те дни преди и след промяната на статуса, констатира изследването.

Анкета сред потребителите на Facebook от август 2016 г. разкрива също, че жените са два пъти по-склонни да участват в социални дейности от бившия им партньор.

Терапия чрез пътуване

Центровете на интерес също се развиват в периода на любовни неприятности. Интересното е, че те не са ориентирани към електронната търговия и продажбите на дребно, а към пътуванията. В месеца след официализирането на скъсването Facebook бележи повишение с 25% на покупките, свързани с пътувания, през своята мрежа в сравнение с месеца, предхождащ промяната на статуса.

https://profit.bg/uploads/news/0217/big/159019_1.jpgНевероятно е, но 5% от британците ползват Facebook докато правят секс

Дейностите, свързани със спорт и здраве, също привличат интереса на хората с разбити сърца, както и новите преживявания. „Проявявайте повече емпатия“, за да спечелите доверието на тези клиенти, и „им предлагайте нови преживявания“, съветва Facebook IQ рекламодателите в социалната мрежа.

Преориентиране към мобилните телефони

„Бъдете мобилни, колкото тях. Имате най-голям шанс да достигнете до тях чрез мобилния телефон“, допълва платформата. Социалната мрежа възнамерява да привлече нови потребители чрез мобилната си версия, чиито приходи от реклама растат.

В глобален план сумите, които рекламодателите са платили на Facebook, съставляват 97% от оборота й през 2016 г. Това е повишение с 51% на годишна основа до 8.8 млрд. долара.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...