Как се прави бизнес по време на пандемия? С този и други въпроси се обърнахме към Димитър Маджаров - основател и управител на „Димитър Маджаров -2“ ЕООД.

Компанията е утвърден производител на висококачествени традиционни за българската трапеза продукти. Продуктовото й портфолио включва повече от 160 млечни и месни артикула.

Димитър Маджаров завършва през 1983 г. Висшия институт по хранително-вкусова промишленост (ВИХВП, днес Университет по хранителни технологии) в гр. Пловдив. Работи в системата на ДСО „Родопа“ в гр. Бургас като инженер-технолог.

По-късно, заедно със съпругата си Юлия Маджарова, която също е технолог, се връщат в Пловдив и стартират частен бизнес с търговия на хранителни продукти. Бизнесът им скоро еволюира в собствено производство и търговия на месни и млечни продукти под марката „Димитър Маджаров“.

Член е на УС на Асоциацията на месопреработвателите в България и председател на Сдружение "Традиционни сурово-сушени месни продукти".

Кои ще са най-важните инвестиции за компанията, от гледна точка на производството и на човешките ресурси, през следващото десетилетие?

Пандемията наложи да сме по-предпазливи и много внимателни в инвестициите, които правим. Продължаваме да работим и да следим тенденциите, като обмисляме промените, нужни в бъдеще.

Пандемията промени изцяло цели сектори от икономиката. Как се отрази тя на "Димитър Маджаров-2" и какви стъпки предприема компанията, за да гарантира здравето на служителите си?

Начинът на живот на всеки от нас се промени през последната година. Ние продължихме да работим при спазването на доста по-строги мерки. Ежедневно се извършва дезинфекция, миене, поддържане на висока хигиена.

Работниците при наличието на определени симптоми се връщат вкъщи. Столовото хранене е по график. Пренастроихме смените на работа. Погрижихме се и за ваксинацията на екипите ни.

През 2021 г. чествате своята 30-а годишнина. Какво следва за Димитър Маджаров през следващите 10 години?

През тези 30 години на усърден труд непрекъснато получавахме признания както от потребителите, така и от индустрията. Носители сме на над петнадесет награди за качество на млякото, млечните, месото и месните продукти.

Както досега, ще продължим да предлагаме хубави и качествени продукти, символ на най-важното за всеки човек - здравето. Не бихме допуснали компроси в това
отношение. Някои производители използват заместители на месо в продуктите си. Ние категорично не сме привърженици на тази идея. Затова и не бива да се очакват от нас продукти, които не са от месо и мляко.

Стратегията ни за успех досега е била: „От нашето семейство за вашето семейство“. Ще продължиим да следваме това верую. Пътят напред е съчетание от традиции (автентичност на продуктите чрез използването на българска суровина) и иновации (производството на здравословни храни). Съчетание от доказана производствена практика и свежи нови идеи.

Освен проблеми, пандемията от коронавирус създава ли и нови възможности и виждате ли такива пред компанията?

В момента се търсят повече продукти, опаковани във вакуум, слайсирани, полуфабрикати, лесни за приготвяне и консумация. Намалява потреблението на деликатеси, избира се повече ежедневна храна, празничните трапези са по-редки. Затова и ние се ориентираме към продукти, които се приготвят бързо и са удобни за съвременния човек.