Xiaomi Corp. е идеалният пример за това как излизането на една компания на борсата може да направи отбран брой акционери много богати, дори ако първичното публично предлагане (IPO) е провал.

Акциите на компанията поевтиняха с около 30% в шестте месеца след дебюта си на борсата, което направи IPO-то най-слабото предлагане на стойност над 3 млрд. долара в Хонконг, според данни на Bloomberg.

Разпродажбите се засилиха тази седмица, след като задължителният период, в който някои от инвеститорите не могат да продават акциите си, изтече вчера.

За тези, които са си купили акции на Xiaomi по време на първия кръг за набиране на средства, продажбата на книжата тази седмица все още е много печеливш ход.

Най-ниската цена, на която тези акционери са купували акции в периода септември 2010 – май 2011 г., е 1.95 хонконгски цента, според проспекта на базираната в Пекин компания.

Близо 4 млрд. акции са били продадени на тази цена. Ако са продали на цената на затваряне от вторник от 11.10 хонконгски долара (1.42 долара), първите акционери вероятно са генерирали 56 823% доходност, без корекция за сплитовете на акции.

Акционерите не могат да бъдат винени за това, че се опитват да „заключат“ тези печалби преди нещата да се влошат за Xiaomi.

Анализатори намаляват прогнозите за печалбите и продажбите на компанията, посочвайки като причина за това забавящия се ръст на продажбите на пазара на смартфони в Китай и на все по-голямата конкуренция.

IPO-то на Xiaomi бе едно от най-очакваните през 2018 г., като банкери дори говореха за пазарна капитализация от порядъка на 100 млрд. долара. След предлагането пазарната стойност на компанията се сви до 30 млрд. долара.