През септември 2020 г. тримата съоснователи на базирания в Сингапур стартъп Mdada правят първия си лайвстрийм за продажба на продукти във Facebook. Година по-късно компанията може да се похвали с 500 000 сингапурски долара седмични приходи (371 087 долара) и общи приходи в размер на 3.9 млн. сингапурски долара (2.89 млн. долара) само през август и септември тази година.

Тайната, според един от основателите на компанията, е думата “забавление.”

“Трябва да планирате представлението си, защото това не са само продажби, това е инфозабавление. Забавлението трябва да е голямо и това може да бъде много трудно, защото понякога дори на мен идеите ми свършват,” казва пред CNBC главният изпълнителен директор и съосновател Порнсак Праджаквит.

Заедно със съоснователите Мишел Чия и Ади Лий, главният изпълнителен директор Порнсак създава компанията центъра за лайвстрийм на компанията в Сингапур през август 2021 г. Той е първият по рода си в Югоизточна Азия. Центърът разполага с 11 студиа за лайвстрийм и собствен склад в същия комплекс.

Най-скъпият продукт, който Mdada е продавала през лайвстрийм, е Rolex Daytona Green Dial на стойност 120 000 долара. Към днешна дата Mdada е генерирала над 5 милиона лайвстрийм гледания и има над 28 000 последователи. Компанията се е разраснала до близо 30 служители.

От Mdada не разкриват конкретни финансови параметри, но казват пред CNBC, че компанията е рентабилна. Неодитираните приходи на компанията за финансовата година, приключила на 30 септември, възлизат на около 15 млн. сингапурски долара (11.1 млн. долара).

За 12 часа китайски лайвстриймър продаде стоки за 1.7 млрд. долараНаричат го „Краля на червилото“

Порнсак казва, че компанията обучава търговци.

Тези хора се научават “точно какво да продават, кога да продават и на кого да продават,” казва Порнсак. “Системата е изградена на комисиони. Колкото по-усърдно работите, толкова повече пари печелите.”

Порнаск казва, че най-дългия му лайвстрийм пред камерата е бил 12 часа.

Комисионите обикновено са 20-30% от продажбата, в зависимост от продукта.

Тласък от пандемията

В условията на пандемия повече компании прибягнаха до лайвстрийминг, за да достигат до клиентите от разстояние.

Фиона Лау, съосновател Shopline, която помага на малки търговци да започнат с онлайн търговия, казва пред CNBC, че броят на клиентите ѝ се е увеличил с 46% по време на пандемията, като много от тях прибягват до лайвстрийм, в опит да възпроизведат “общуване лице в лице.”

Посочвайки като пример лайвстрийм сесията в платформата на Alibaba – Taobao, която за първите 30 минути генерира трансакции за над 7 млрд. долара в „Деня на самотните сърца“ през 2020 г. Порнсак казва, че “това е бъдещето.”

Порнсак прекарва повече от десетилетие в развлекателната индустрия в региона и признава, че познатото му лице помага за бизнеса.

“Хората ви се доверяват. Когато им кажете ‘Това е нещо, което използвам и наистина вярвам в него,’ може би е по-достоверно, отколкото, ако идва от някой напълно непознат,” казва той.

Mdada разпростира дейността си до европейския пазар през октомври като стартира поредицата Mdada Travelogue, в която провежда лайвстрийм сесии, докато екипът обикаля из Европа и представя европейски марки в платформата си.