Традиционно, в края на август правим обзор на излезлите консолидирани финансови отчети на по-ликвидните дружества на Българска фондова борса.

Ето какво обявиха те:

Неохим

Димитровградският производител на торове отчита продажби за 170.2 млн. лв. спрямо 119 млн. лв. за преди 12 месеца. Ръстът се дължи най-вече на повишените приходи от договори с клиенти извън страната – 115 млн. лв. срещу 66 млн. лв. за преди година, докато продажбата на продукция у нас бележи ръст с 2 млн. лв., до 54 млн. лв.

Неохим отчита нетна печалба от 1.05 млн. лв. спрямо загуба от 283 хил. лв. за към 30 юни 2018 г.

Алкомет

Нетните приходи от продажби за първото полугодие на 2019 г. възлизат на 184.3 млн. лв., като в тях приходите от продажба на продукция са 181.7 млн. лв. Двете стойности представляват намаления съответно с около 6.5% и 6.4 % спрямо сравнявания период на 2018 г., обусловени главно от по-ниската стойност на алуминия.

Съответно цените на основната суровина за първите половини на 2019 и 2018 са 1 616 EUR/MT и 1 826 EUR/MT.

Германия остава основен пазар за изделията на Алкомет с пазарен дял от 24.1%. Италия и Испания са следващите най-големи пазари за компанията с дял от 14.7 и 10.6%, изпреварили Полша и България. В топ 10 са още Холандия, Великобритания, Дания, Австрия и Унгария.

Алкомет завърши полугодието с нетна печалба от 5.5 млн. лв. срещу 8 млн. лв. за преди 12 месеца.

М+С Хидравлик

Нетните приходи от продажби на казанлъшкото дружество за производство на хидравлични мотори, кормилни управления, мотори и спирачки намаляват до 60.7 млн. лв. спрямо 66.4 млн. лв. за преди година.

Разходната част на компанията за първите шест месеца на 2019 г. намалява с по-бавни темпове – от 54 на 52 млн. лв., което се отразява и на по-ниската печалба за периода.

Нетната печалба към 30 юни достига 7.5 млн. лв. спрямо 10.47 млн. лв. за преди година.

Агрия Груп Холдинг

Дружеството, специализирано в производството на селскостопанска продукция и търговия на стоки, реализира консолидирани приходи за първото шестмесечие на 2019 г. в размер на 78.78 млн. лв., което представлява 17.78% повече спрямо година по-рано.

Въпреки по-високите приходи, компанията намалява положителния си финансов резултат до 487 хил. лв. спрямо 1.59 млн. лв. за към 30 юни 2018 г.

Хидравлични елементи и системи

Както е известно, бизнесът на Хидравлични елементи и системи (ХЕС) е цикличен. Нетните продажби през първото полугодие обичайно са по-високи от продажбите през второто. Първото шестмесечие на 2019 г. отбеляза поредния исторически пик на постъпленията от клиенти, отчитат от компанията.

Нетните приходи от продажби достигнаха 34.9 млн. лв., което представлява ръст от 8% в сравнение отчетеното през първото полугодие на 2018 г. и са с 6.8% над бизнес плана.

От дружеството прогнозират нетните приходи от продажби за второто полугодие на 2019 г. да достигнат 25 млн. лв., при което понижението за цялата 2019 г. ще бъде от порядъка на 0.2%, при очакван по-рано спад от 3.8%.

Дружеството е силно зависимо от продажбите към групата Палфингер, за където се реализира 72% от общата продукция. До 30 юни 2019 г. ХЕС отчита нетна печалба от 3 млн. лв. спрямо 2.9 млн. лв. за преди 12 месеца.

Първа инвестиционна банка

Балансовото число на банката към 30 юни достига близо 10 млрд. лв. (бел. ред. 9.968 млрд. лв. с ръст спрямо края на 2018 г. от 381 млн. лв.).

Нетната печалба на банката за първото полугодие на 2019 г. възлиза на 98.32 млн. лв., което е с 48.649 млн. лв. повече спрямо същия период на 2018 г.

Печалбата преди данъчно облагане за първите шест месеца на 2019 г. е 109.78 млн. лв., със 65.734 млн. лв. повече спрямо същия период на 2018 г.

Общите приходи от банкови операции за първото полугодие на 2019 г. възлизат на 187.385 млн. лв. Нетният лихвен доход е в размер на 123.464 млн. лв., нетният доход от такси и комисиони е 49.601 млн. лв.

Коефициентът на капиталова адекватност на ПИБ АД към 30 юни 2019 г. достига 17.30%. Адекватността на капитала от първи ред е също 17.30%, а съотношението на базовия собствен капитал от първи ред е 14.57%.

Топливо

Поредното негативно тримесечие на Топливо АД е факт. Компанията намалява загубата си до 2.5 млн. лв. спрямо 4 млн. лв. за преди 12 месеца, но това е съпроводено и със спад на приходите от продажби.

Те достигат 91 млн. лв., или с 13 млн. лв. по-малко спрямо година по-рано.

* Материалът е с информативен характер и не представлява препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.