Катерина Шопова, HR директор в Лидл България, бе избрана за HR мениджър на годината по време на тазгодишните награди на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ).

Наградата е признание за професионалистите, показали през настоящата година изключителни лидерски качества и професионализъм. Катерина Шопова бе избрана за тазгодишния носител на отличието след оспорвана конкуренция с представители от още 8 компании.

„Много съм щастлива за това признание, защото идва в много необичайна и уникална година – тя ще бъде запомнена от всички нас в гилдията като изключително интересна. На първо място бих искала да посветя тази награда на HR екипа на Lidl – това са изключително сърцати хора, които с много енергия, плам и сърце правят това, което правят всеки ден. Именно това помогна и за резултатите, и за устойчивата визия, и в крайна сметка за всичко, което успяхме да направим за хората в организацията. Тук искам да отбележа голямата подкрепа на ТОП мениджмънта в Лидл България, защото HR политиката е споделена. Тя не е призвание само на HR отдела, а трябва да бъде живяна и споделяна от всички мениджъри. А в Lidl срещнах съмишленици, които вярват и в най-смелите идеи, подкрепят това, което може да промени средата за по-добро, и съм много благодарна за тази подкрепа“, коментира Катерина Шопова, HR директор в Лидл България.

Заплатите в Лидл над два пъти по-високи от средните в над 10 общини у насИкономическият ефект от дейността на Лидл България върху българската икономика за 2019 г. възлиза на 1.12 млрд. лв, като има силно изразено влияние на регионално ниво

От началото на годината това е поредното признание за Лидл България. Компанията получи удостоверението „Препоръчан работодател“ на база високата оценка на своите служители и склонността им да я препоръчват като добър работодател. За втора поредна година веригата заслужи и престижния сертификат ТОП Работодател 2021 за България и Европа – още едно признание за нейните добри HR политики. Тазгодишното отличие от TOP Employers Institute е дори още по-значимо, защото отразява как работодателите са преминали през 2020 и доколко са успели да съхранят своите работодателски практики в условия на криза.

Като отговорен работодател, през изминалата година Лидл България фокусира своите усилия върху грижата и безопасността на своите служители. Всички те запазват работните си места и своята финансова сигурност и стабилност. Едновременно с това компанията продължава да наема нови служители и се увеличава като екип. Веригата предприема редица мерки, с които да осигури спокойна и защитена работна среда – предпазни средства, регулярна дезинфекция, плексигласови прегради, материални стимули за служителите от магазините и складовите бази и други.

Лидл България продължава да инвестира и в развитието и обучението на своите служители, като им осигурява достъп до различни платформи за обучение, както и да подкрепя младите кадри – през 2020 провежда първото издание на своята стажантска програма и продължава подкрепата си за дуалното обучение, като изпраща първия випуск ученици в дуална форма на обучение, избрали Lidl за своята практика, и посреща следващите нови попълнения.

По този начин, дори в условия на криза, Лидл България продължава да развива и надгражда своите работодателски практики и да показва на служителите си, че истински ги цени.