Кайли Дженър продава мажоритарен дял от козметичната си компания за сумата от 600 млн. долара, като моделът ще остане креативен лидер на козметичната линия.

Дженър ще продаде 51% от собствеността си в Kylie Cosmetics на Coty Inc. – базирана в Ню Йорк козметична компания, която притежава редица международни потребителски брандове, включително CoverGirl.

Партньорството ще помогне на бранда на Дженър да навлезе както на нови глобални пазари, така и в различни сфери на козметичния бизнес, посочват от двете компании в изявление, цитирано от CNN.

„Това партньорство ще позволи на мен и екипа ми да останем фокусирани върху създаването и развитието на всеки един продукт, докато превръщаме марката в силна международна компания за красота“, каза Дженър.

Екипът на Дженър ще продължи да управлява креативните и комуникационни елементи на бизнеса. Моделът изгради империята си не без помощта на социалните мрежи, като тя има 150 млн. последователи в Instagram и 30 млн. в Twitter.

Козметичният бранд генерира приходи за приблизително 177 млн. долара през миналата година, посочват от Coty. Очаква се сделката да бъде финализирана през третото тримесечие на 2020 г.

От Coty коментират, че придобиването е „ключово постижение” за компанията. Coty обяви планове за преструктуриране за 600 млн. долара през юни, което включва съкращения на персонал и рационализиране на някои продукти и брандове.

Компанията обяви и отписване на стойност в размер на 3 млрд. долара на брандовете, придобити през 2015 г. от Procter & Gamble, които включват CoverGirl и Clairol.

Това е най-младият милиардер, натрупал парите си самДженър, която е едва на 21-годишна възраст, притежава 1.02 млрд. долара, по данни на Bloomberg Billionaires Index

Изпълнителният директор на Coty Пиер Лауби посочва, че сделката „е вълнуваща следваща стъпка в нашата трансформация и ще подкрепи ключовите ни силни страни по отношение на аромати, козметика и грижа за кожата, което ще позволи на марките на Кайли да достигнат пълния си потенциал”.

Акциите на Coty отчитат поскъпване от 90% през настоящата година.

Освен всичко друго, сделката ще помогне на компанията да пробие сред по-младите потребители.