Първият ден от търговията с акциите на китайският гигант в сферата на споделените пътувания Didi Global на Нюйоркската фондова борса приключи с пазарна оценка на компанията в размер на 68.49 млрд. долара.

Книжата затвориха само с 1% повишение в сравнение с цената им на предлагане от IPO-то, след като по-рано през деня поскъпваха с близо 20%.

Това бе най-голямото листване в САЩ от страна на китайска компания от дебюта на Alibaba през 2014 г.

Китайският отговор на Uber набра 4.4 млрд. долара от първичното си публично предлагане (IPO), информира BBC.

Didi e поредната китайска компания, която се възползва от процъфтяващия пазар на акции в САЩ.

Въпреки дългогодишното напрежение между Вашингтон и Пекин и опасенията на щатските регулатори относно финансовите отчети на някои китайски компании, през първите шест месеца на годината близо 30 китайски компании са набрали общо 7.6 млрд. долара от IPO-та, според данни на Refinitiv.

От Didi първоначално се надяваха да постигнат пазарна капитализация от 100 млрд. долара, информира Ройтерс през март.

От точка А до точка Б: Трансформацията на автомобилната индустрияВ десетилетията след Втората световна война автопроизводителите са абсолютните властелини на транспортния сектор. Днес ситуацията е различна

Тези очаквания обаче са били ограничени след като потенциални инвеститори са изразили опасения относно скоростта и рентабилността в плановете за разрастване на компанията.

Didi, подобно на повечето компании за споделения пътувания, работеше на загуба преди да обяви 30 млн. долара печалба за първите три месеца на тази година.

През 2020 г. компанията отчете 1.6 млрд. долара годишна загуба, тъй като дейността ѝ бе засегната от пандемията.

Миналия месец стана ясно, че Didi е разследвана за монополни практики от китайския пазарен регулатор.

Основателят на Didi Ченг Вей казва, че идеята за създаването на компанията се родила през 2012 г., когато в студена вечер в Пекин не успял да си хване такси.

Японската компания SoftBank е най-големият акционер в Didi с дял от над 20%. Тя също така е подкрепена от китайските технологични гиганти Alibaba и Tencent.

Uber също притежава 12% от компанията, в резултат на сделка, при която Didi придобия подразделението на Uber в Китай през 2016 г.