Aston Martin се присъедини към клуба на публичните автомобилни компании, след като реализира успешно IPO за над 5 млрд. долара. Но дебютът на концерна като публично дружество на борсата в Лондон не бе особено розов.

Акциите на производителя на любимата кола на Джеймс Бонд бяха изкупени на цена от 19 паунда (24.70 долара), давайки оценка на компанията от 4.3 млрд. паунда (5.6 млрд. долара).

Така финалната цена на книжата при листването се оказа с 16% по-ниска от това, което бяха заложили като цел от Aston Martin.

Това провокира съмнения сред инвеститорите, доколко британската компания заслужава оценка от порядъка на тази, която има италианският конкурент от Ferrari.

Така книжата на компанията поевтиняха с допълнителни 7% по време на търговията на борсата в Лондон, предава CNN.

Ставайки публична, Aston Martin се надява инвеститорите да преодолеят страховете относно заплахите на САЩ да наложи високи търговски мита за внос на коли от Европейския съюз, както и от евентуалните щети, които ще нанесе на индустрията излизането на Великобритания от Общността.

Aston Martin, която има история свързана с обявяване на банкрут, понастоящем се радва на добра печалба.

Компанията продаде над 5 хил. коли през миналата 2017 година, което е най-доброто представяне от 9 години насам. Това генерира рекордните приходи от 1.1 млрд. долара, което е скок от близо 50% на годишна база.

Печалбите за първата половина на тази година показват, че доброто представяне продължава. Приходите скочиха с 8% сорямо същия период на тази година, докато печалбата постигна ръст от 14%, според данни публикувани през миналия месец.

Въпреки добрите резултати през последните години, анализаторите от Bernstein виждат няколко проблема.


Uber намали загубата си, готви се за IPOЗа първите три месеца на 2018 г. компанията отчете загуби от 550 млн. долара

Според тях, брандът Aston Martin не е толкова силен колкото Ferrari, който от десетилетия е сред водещите отбори във Формула 1. Освен това британският бранд има по-малък маржин в печалбата и лоша финансова история.

С парите набрани от IPO-то, по-скоро предназначени за настоящите акционери на компанията, отколкото за бъдещи инвестиции, изглежда, че директорите на Aston Martin залагат прекалено високи надежди за успех на планирания нов SUV модел на копанията.

Според анализаторите на Bernstein, Aston Martin много трудно може да постигне рентабилността на Ferrari.

Собствениците на Aston Martin са Daimler, частната компания Investindustrial и инвеститори, базирани в Кувейт.