Google обяви данни за приходите от YouTube и облачните услуги за първи път в своя отчет за последното тримесечие на 2019 година.

Въпреки това, данните дават ограничен поглед върху финансовото състояние на тези два бизнеса.

Приходите на YouTube от реклама достигат 15.15 млрд. долара за фискалната 2019 г., като цели 4.72 млрд. долара са генерирани през четвъртото тримесечие.

През 2018 г. този сегмент донесе приходи от 11.16 млрд. долара, включително 3.61 млрд. долара през последното тримесечие на миналата година.

Данните не включват приходите, различни от реклама, като абонаментите за YouTube TV, предава CNBC.

Рут Порат, финансов директор на Alphabet - компанията-майка на Google и YouTube, посочва, че приходите, различни от реклама, достигат 3 млрд. долара през четвъртото тримесечие.

По думите й голяма част от проходите от реклама в YouTube отиват за създателите на съдържание, като обаче не се посочва конкретна цифра.

Говорител на Google отказва да сподели какъв процент от приходите от реклама реално отиват при създателите на съдържание, което прави трудно да се каже колко печеливша, всъщност, е компанията, въпреки забележимия ръст в приходите от реклама през последните две години.

Облачният бизнес на Google генерира приходи от 8.92 млрд. долара през фискалната 2019 г., като 2.61 млрд. долара идват от последното тримесечие.

За сравнение, година по-рано приходите по това перо бяха 5.84 млрд. долара, като 1.71 млрд. долара бяха генерирани през четвъртото тримесечие.

Акциите на Alphabet поевтиняха с 3.5% след обявяването на резултатите.

Анализаторите отдавна призовават Google да обявява финансовите данни на YouTube отделно, тъй като това е основен елемент от рекламния бизнес на корпорацията.

За сравнение, приходите от реклама на YouTube са повече от тези през 2018 г. на Discovery.

За миналата година медийната компания има приходи от 10.6 млрд. долара спрямо 11.16 млрд. долара, генерирани от YouTube. От Discovery все още не са обявили финансовите си данни за 2019 г.

Колко всъщност струва Google? Пазарната капитализация на Alphabet - компанията-майка на Google, надхвърля 1 трилион щатски долара

Облачният бизнес на Google е млад, но постига бърз растеж, като се цели в пазарния дял на Amazon Web Services (AWS) и Microsoft Azure.

През юли Google обяви, че облачният бизнес на компанията достигна приходи от 8 млрд. долара, посочвайки, че предвижда троен скок в продажбите през идните няколко години.

Google се намира под наблюдение от щатски и федерални регулатори в САЩ, които разследват компанията за монополно поведение.