4.3 млрд. пътници по света са платили на авиокомпаниите приблизително 28.1 млрд. долара през 2018 г. под формата на такси, свързани с техния багаж, предава Forbes.

Стойността на приходите от допълнителните екстри за клиенти, които се добавят към техните летищни такси, нарасват значително през последните години – ръст от цели 128% в периода 2014-2018 г., посочва Айлин Макормак, търговски директор в CarTrawler

Това е ирландска компания, която периодично спонсорира доклади за пътническите такси, изготвяни от консултантите от IdeaWorks.

От IdeaWorks изчисляват, че приходите на авиокомпаниите по света от допълнителни услуги през 2018 г. възлизат на 92.2 млрд. долара. Преди 20 години, когато никой не е следял тези приходи, сумата е била значително по-ниска.

Това е така, защото обикновено авиокомпаниите включват стойността на всички услуги, с изключение на застраховките и продуктите от безмитните магазини, в сбора на техните такси.

Въпреки че повечето превозвачи започнаха да поглеждат към приходите от спомагателни услуги, тази ниша все още се характеризира с голям потенциал за растеж. От тези 92.9 млрд. долара допълнителни приходи възлизат на едва 10% от общите разходи по света за летене, които през миналата година възлизат на 854 млрд. долара.

Разходите по света за въздухоплаване нарасват през последните години с темпове от 7% до 9%, докато глобалният брутен вътрешен продукт записва ръст от 3.2% на годипна база.

В наши дни авиокомпаниите мислят начини за повишаване на приходите както от чекиране на багаж, така и от всички допълнителни услуги, които предлагат. Тези усилия включват начини за таксуване на традиционни услуги, които преди бяха включени в основната цена на билета, предлагане на „нови” услуги, както и увеличаване на видовете багаж, който да попада под изискванията за таксуване.

Освен това индустрията се опитва да предлага редица нови продукти и услуги на клиентите в момента, в който те закупуват билети онлайн.

Сред тези услуги попадат: билети за спортни и развлекателни събития, резервации за ресторанти, посещения на спа или козметични центрове, екскурзии, дрехи, нови куфари и технологични устройства.

Подобни екстри вече могат да бъдат срещнати в сайтовете за резервации на самолетни билети. Това обещава значително увеличение на приходите от допълнителни услуги за авиокомпаниите, които се възползват от данни, като предпочитанията на потребителите, целите на пътуването, финансов статус и прочее.

Авиокомпаниите седят върху златна мина, без да осъзнаватАвиокомпаниите по света рискуват да изпуснат допълнителни приходи от общо 30 млрд. долара, поне докато не променят бизнес модела си

Това представлява огромен потенциал за увеличаване на приходите на превозвачите, които трудно иначе биха могли да увеличат цените на билетите поради сериозната конкуренция в този сектор.

Всичко това се случва на фона на реалността, че всъщност около 50% от пътниците избягват да плащат допълнително за багажа си. Те или носят багаж, който влиза в безплатните параметри, или се възползват от партньорски програми, които ги освобождават от такса при чекиране.

Ако всички допълнителни багажи бъдат таксувани с такса от 25 или 30 долара, то общите приходи на превозвачите по света от багаж лесно биха могли да минат равнището от 60 млрд. долара.

Приходите от багаж в размер на 28.1 млрд. долара на авиокомпаниите по света през 2018 г. са над два пъти по-високи спрямо ситуацията преди четири години. За сравнение, тези приходи през 2014 г. са възлизали на 13.4 млрд. долара.