Струва си да плащаш на служителите, за да стоят далеч от служебната поща и вътрешнофирмения "чат".

Така поне смята Боб Глейзър, който е основател и изпълнителен директор на маркетинговата агенция Acceleration Partners.

Наскоро компанията обяви нов бонус за своите служители - до 750 долара допълнително, ако по време на платения си отпуск не влизат в служебната си електронна поща и не използват онлайн комуникация по работа, съобщава Marketwatch.

Според Глейзър това е от полза не само за хората от екипа, но и за самата фирма.

"Делегирането на задачи е огромен проблем. Не искаме хората да организират ангажиментите си така, че те да зависят изцяло от тях. Ако насърчиш служителите да се откъснат напълно от работата по време на отпуските, те започват да делегират ангажиментите си на своите колеги.

Така останалите членове на екипа придобиват нови умения, а ако някой напусне, проектите могат да продължат да функционират нормално", казва Глейзър.

Всеки служител на Acceleration Partners, който е работил поне шест месеца в компанията, може да се възползва от "ваканционния бонус" веднъж годишно по време на платения си отпуск. Размерът варира от 250 до 750 долара, в зависимост от ролята им във фирмата.

Идеята на Боб Глейзър не е лишена от смисъл, тъй като, според проучване на Канзаския университет, двама от всеки трима американци признават, че работят по време на отпуските си.

А в същото време психолозите са категорични, че временното "откъсване" от работния процес - физическо, интелектуално и дигитално - е ключово за преодоляване на стреса. То повишава и креативността на служителите, тъй като след качествената почивка те се връщат с нови идеи и повишена мотивация.

Проучване на Gallup, проведено сред мениджъри на различни компании, показва, че тези, които умеят да делегират по-добре работните ангажименти, постигат с 33% по-добри финансови резултати.